Gå til innhold

Vannkopper og graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går vannkopper i barnehagen til sønnen min, er veldig usikker på om jeg har hatt det selv. Er det noen test man kan ta for å sjekke om man har hatt det? Det er vel ikke så lurt å få det når man er gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er så farlig, men skal ikke si helt sikkert... Det er røde hunder som er farlig.

Gjest stockholms tjej_Fødeklar=)
Skrevet

jo de er farligt å få rødehunder når du er gravid viss ikke du har haft de...ring din lege og be om et blodprov så ser de viss du har haft det...

Gjest stockholms tjej_Fødeklar=)
Skrevet

åhhh leste fel=) he he vannkopper er jeg ikke sikker på=) sorry=)

Skrevet

Jeg googlet det opp sist jeg gikk gravid, siden tantungen min fikk det. Det ligger endel info på f.eks Lommelegen.no og lignende sider. Bare gooogle "vannkopper svangerskap"

Det jeg fant ut var at det ikke er farlig, men at en likevel bør unngå det om man kan. Pga svangerskapet kan man bli ganske mye sykere enn en ellers ville blitt...

Det er heller ikke bra å få det de siste to ukene før fødsel, da rekker du ikke danne motstandstoffer som overføres til barnet før det blir født, så ungen blir smittet uten å få hjelp av ditt immunforsvar. Det de gjør da er å gi ungen antistoffer intravenøst eller med sprøyte rett etter fødselen.

Altså ikke direkte farlig, som f.eks røde hunder som jo gir fosterskade, men likevel greit å unngå. Tror de kan sjekke om du har motstandstoffer i blodet fra før ved en blodprøve.

Skrevet

vannkopper er et hellvette når man er voksen.

dessuten bør man vel ikke utsette seg for det når man er gravid. anbefaler deg å styre unna hvis du kan. og sjekk med legen om han kan ta en blodprøve av deg, så vet du om du har hatt det.

Skrevet

jeg har hørt at det kan være svært farlig fo fosteret om mor får vannkopper!! enten går det bra eller så går det veldig dårlig, og abort kan bli anbefalt, dette finner en ut på ultralyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...