Gå til innhold

jobbsøknad hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er desperat på jakt etter en jobb. Fikk høre at de mangler folk på matbutikken der jeg handler. Det er ingen stilling som er utlyst, men de som jobber der sier de er i manko på folk og sa at jeg kunne skynde meg å skrive en søknad. Hva skal jeg skrive i den? noen som kan være så snill å hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Denne søknaden har både jeg og mannen min fått flere jobber på:) Forandrer bare på navn, alder, sted og hva jeg søker på og litt sånn forskjellig:) Men dette er liksom malen og oppsettet jeg bruker. Du kan jo evt. bytte ut litt info her slik at den passer til deg, så kan vi andre komme med evt. innspill når du er ferdig:)

SØKNAD PÅ STILLING SOM SENTRALBORDMEDARBEIDER

Jeg er en jente på 27 år som viser til annonse på Finn.no og ønsker å søke på stillingen som sentralbordmedarbeider.

En stilling som sentralbordmedarbeiser hos dere ser jeg på som en veldig spennende og utfordrene jobb. Jeg har jobbet både med kundebehandling, sentralbord og serviceorienterte yrker. Jeg tror min erfaring med kundekontakt og service kan være et positivt bidrag til bedriften.

Jeg har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne og gode kunnskaper i bruk av data som arbeidsverktøy.

Mine tidligere ledere har gitt meg tilbakemelding på at de har satt stor pris på at jeg arbeider veldig systematisk og selvstendig og at jeg er løsningsorientert. Videre har de sagt at jeg lærer raskt, er pliktoppfyllende og ansvarsbevisst. Mine kolleger har sagt at jeg er positiv og utadvendt og lett å samarbeide med.

Jeg håper jeg kan komme til en uforpliktende samtale for å presentere meg ytterligere. Jeg kan begynne å jobbe omgående.

Vennlig hilsen

Cat

Skrevet

Takk Cat :)

Skrevet

Tips, det finnes mange eksempler på jobbsøknader på nettet. Både generelle, slik som du er etter og helt opp til direktørstillinger. Jeg har jobbet litt med dette selv, og skriv enkelt og kort. Det er veldig salgsbart og være ærlig og ikke skriv noe som ikke har noe med saken å gjøre. Det er faktisk forferdelig kjedelig å lese "stiler".

KORT OG GREIT:

nb: søknaden over her, hadde jeg lagt i bunken "aktuell"

hilsen meg.

Skrevet

Bare hyggelig:) Sender med en annen variant også, som er litt enklere og kanskje er lettere å bruke i forbindelse med en butikkjobb. Men har brukt noe av det samme oppsettet her også.

SØKNAD PÅ STILLINGEN SOM BUTIKKMEDARBEIDER

Jeg er en jente på 30 år som ønsker å søke på stillingen som butikkmedarbeider hos XXXXX. Som det vedgår av vedlagte CV så har jeg mye erfaring fra butikkjobb. Jeg trives med høyt tempo, og den utfordringen servicebransjen kan være. Har også jobbet innen interiørbransjen, så moter og farger er noe jeg synes er kjempeinterresant og morsomt!

Som person er jeg positiv og ansvarsbevist og mine tidligere ledere har gitt meg tilbakemelding på at de har satt stor pris på at jeg arbeider systematisk og selvstendig og at jeg er serviceminded.

Jeg håper jeg kan komme til en uforpliktende samtale for å presentere meg ytterligere. Attester kan medbringes evt. sendes med post om ønskelig.

Vennlig hilsen

Skrevet

Tusen takk :) Nå skal jeg skrive søknad også er det bare å håpe at jeg får meg jobb noe sted! :) Synes dere jeg skal sende søknaden i posten eller levere den personlig?

Skrevet

takk for tips :)

Skrevet

Tja, hvis du har mulighet så kan du jo levere den personlig. Når jeg var butikksjef, så synes jeg det var veldig greit å få søknaden i hånda. Da fikk jeg jo også et inntrykk av personen, og et ansikt å sette til søknaden.

Og hvis personen da attpåtil var blid og litt utadvendt så var det langt på vei for å få jobb hos meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...