mini nr to på vei Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Begynte på skole idag!! Etter 3 timer i telefonen med Nav, Lånekassen og skolen igår, fant jeg ut at jeg kan ta permisjon likevel!! Har hele tiden fått beskjed om at jeg ikke har rett på fødselspenger pga jeg er på yrkesrettet attføring (NAV dekker deler av utdanning pga en nakkeskade som jeg fikk i jobbsammenheng)..og var derfor innstilt på å fortsette studiene når babyen kommer i februar (far skulle ta perm) Men, HELDIGVIS hadde jeg tålmodighet til å vente i 20 minutter på å komme igjennom på tlf hos Lånekassen!! Der traff jeg på en hyggelig dame som fortalte meg at jeg får 8500; i mnd i 10 mnd i fødselsstipend fra lånekassen!! Dette er det INGEN som har sagt til meg, og jeg har tilogmed snakket med de på nav om at vi tenkte på å få et barn til. De sa vi burde vente til etter studiene...men vi syns det var altfor lenge å vente med å prøve å bli gravid... Så bestemte oss for å gjennomføre alt på en gang! Etter den hyggelige beskjeden fra lånekassen, ringte jeg til NAV bare for å forsikre meg om de ikke har en regel som sier at jeg ikke kan motta stipend fra lånekassen...var det helt tydelig at de visste om dette stipendet...og ville IKKE at jeg skulle vite det!!! Svarte litt sånn halveis...ja, nei, ja du har vel rett på de pengene ja... Uansett... NÅ ER JEG SUPERGLAD!!! skal gå på skolen frem til jul, og så tar jeg et år permisjon sammen med den lille
Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09 Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 SÅ BRA Gratulerer! Dette er typisk nav. men overrasker meg at dama på lånekassa var så hyggelig og SA dette til deg. Husker nemlig at jeg måtte DRA ut av saksbehandleren der at når jeg hadde betalt på studielånet mitt i fødselspermisjonen med førstemann kunne man sende inn kopi av fødselsattesten og få rentene omgjort til stipend for permisjonsperioden. Det står ikke på noen nettsteder og det var ingen som sa dette til meg før jeg spurte og gravde meg frem til det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå