Gjest Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Jeg har et mislykket forsøk bak meg i juni, og ser fram til det neste, føler at alt jeg lever for om dagen er dette neste forsøket som ingen andre enn nærmeste familie vet om, vil ikke fortelle noe på jobben.Så fikk jeg et jobb tilbud her om dagen av en kollega som skal starte for seg selv, jeg vil få 60000 mer i året og muligheter for å kjøpe meg inn etterhvert hvis jeg ønsker. Jeg har fortalt henne at vi ønsker oss barn snart(men ikke at vi holder på med ivf). Det er kun nå jeg kan si ja til dette tilbudet, for ellers vil hun søke etter andre. Sier jeg opp min nåværende jobb og blir gravid i oppsigelses tiden virker jo alt håpløst.. Blir jeg ikke gravid og nok en neg test vil jeg sitte å angre til jeg blir grønn...hva hadde dere andre jenter her inne gjort i mitt sted,? Håper på noen synspungter....
Raspberry Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Jeg tror jeg ville fortalt henne om prøverørsforsøket. Det er kanskje ikke så alright å begynne et nært samarbeid uten å være helt ærlig. Her er en glimmrende handlingsplan:) Fortell henne hvor dårlige odds du har for å bli gravid, selv med ivf- hjelp. Da ansetter hun deg sikkert. Så kliner du til og blir gravid på neste forsøk(selvfølgelig), koser deg hjemme med din nydelige baby i permisjonstiden og kommer tilbake på jobb glad og fornøyd. Snipp, snapp, snute.... Spøk til alvor.. hvis du har sagt at du ønsker deg barn snart og hun ikke sa noe til det, så er det jo merkelig om hun ikke vil gi deg jobb pga ivf. Lykke til, med jobb og forsøk:)
Gjest Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 God idè Raspberry kom med Hihi Men ærlig talt- når man ansetter damer i fertil alder er det jo alltid en risiko om at de kan bli gravide- planlagt eller ikke. Så dersom arbeidsgiver ikke vil risikere det, må man jo ikke ansette damer som potensielt KAN bli gravide da! Så selv om du planlegger å bli gravid nå (og det skal du jo bli!!!) så spiller det ingen rolle om det er ved IVF eller om det hadde kommet naturlig (om det hadde vært mulig). Håper du skjønner tanekegangen min. Vanskelig å skrive det man vil poegtere av og til. Si ja til jobben! Ikke sett livet på vent! Du skal jo bare i en kort permisjon og så har du jo drømmejobben å komme tilbake til!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Jeg er så enig så enig i det de to andre skriver. Alle vet at det alltid er en mulighet for at de fleste kvinner blir gravid.
Nøtt Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Du skriver at det er håpløst hvis du blir gravid i oppsigelsestiden? Hvorfor? Pass på at dere skriver arbeidskontrakten før forsøket, og om du da blir gravid kan ikke arb.giveren din sparke deg (evt. ikke gi deg jobben likevel). Virker som du sliter litt med følelsen "redd for klaff fordi da får du ikke jobb", men dette skal da ikke være nødvendig. Du har dessuten vært ærlig og sagt at dere ønsker barn snart. Kollegaen din ønsker deg med på laget likevel. :-) Og h*n har ikke noe med om barnet blir til på naturlig vis eller assistert, så jeg synes ikke du skal fortelle det om det ikke faller seg naturlig.
Gjest Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 Du kunne jo spørre henne helt generelt hva hun tenker ville skje hvis du skulle bli gravid? Uten å nevne noe om prøverør. Særlig hvis man skal drive noe sammen, er det viktig å ha diskutert en del scenarier på forhånd. Og så må du tenke litt på hvilke ordninger du har nå (er du dekket av tariffavtale med rettighter til f.eks å få dekket fødselspenger over 6 G osv), kontra hva du vil få i et lite, nystartet firma.
Gjest Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 Takk for alle svar, jeg har en jobb som krever at jeg er i form for å få bra lønn, jobber på provisjon og har jo fått dette knall tilbudet som jeg bare ikke kan si nei til. Kommer nok ikke til å si at jeg er i ivf forsøk til min nye sjef, men jeg har fått lov til å komme på ny året. Så da rekker jeg nok 2 forsøk først. Blir jeg ikke gravid nå før jul legger jeg denne prøvinga på hylla og satser på ny jobb. Blir jeg gravid kommer jeg nok til å ta den jobben etter permisjon, hun vil nok ha meg med uansett virker det som.Så da blir det kul på magen eller ny jobb etter jul:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå