Gå til innhold

Hvor lenge fortsette med amming?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå er hun jo 8 1/2 mnd. Ammer 3-4 ganger i løpet av dagen, har sluttet med natt. Det jeg er så overrasket over er at så mange rundt meg tydeligvis syns det er på tide å trappe ned for hun er blitt så stor...Hun spiser 3 måltider med fast føde om dagen. Jeg trodde man var "flink" som fortsatte ammingen til hvertfall rundt året jeg (Til dere som ikke ammer av ulike årsaker, ikke misforstå meg, mener ikke noe negativt til dere!!! Opp til hver enkelt :-) )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ammer ennå:) og skal gjør det ihvertfall til han er 1 år. syns det er så koselig å amme jeg da. vi har en kose stund. ammer ca 3 ganger i løpet av dagen. viss jeg hadde fått noe reaksjon på at jeg ammet , så ville jeg ha lukket ørene , for det handler om meg og mitt barn og hvilket behov vi har.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte trappe ned ammingen for ca 1 mnd siden fordi jeg fikk sygge sår på begge brystvortene. Nå ammer jeg 2-3 ganger i døgnet, er mest bare kos, for har ikke så mye melk igjen. Så hun får flaske til hvert måltid, enten til maten eller etter. Også er hun enda oppe 2-3 ganger om natten for å spise enda:( Var værre når jeg ammet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på barseltreff i går, var det flere som hadde slutta m amming, noen amma bare om natta..

 

her er det store variasjoner.

de på gruppa mi slutta egentlig pga barnet mista puppeinteressen.

synes det er greit å la barna styre det selv.

 

sara er fremdeles veldig glad i puppen, tiltross for 4 måltider m grøt, brød og middag..

vil gjerne fortsette en stund til, jeg altså, siden jeg føler meg betrygga over at hun får i seg næring!!

men det skal bli godt når vi er helt ferdig med denne fasen også! sara får nemlig mageknip av at jeg spiser sjokolade..

..savner sjokolade!!! og portvin til kaffen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns man skal gjøre det man føler er rett for seg og sitt barn, rett og slett:)

 

Her ammes d fortsatt! 4-5ganger om dagen, og litt for mange ganger nattestid. (Vurderer å kutte nattammingen snart, men d funker en stund til!) I tillegg spiser jenta mi i tillegg til mm frukt til frokost, brødmat til lunsj, middagsmat og grøt til kvelds.

Har tenkt å amme så lenge jeg har melk, så lenge hun vil ha og til det blir praktisk vanskelig. Forhåpentligvis en stund til altså! Synes det er både praktisk og veldi kos å amme:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her ammes det òg 5 gonger i døgnet endå, ingenting på natta, men eg har ikkje så mykje igjen. Den eine puppen er nesten tom. men ho får ein pupp før kvart måltid, men ete masse fast føda likevel, så tydelig det ikkje er så masse å henta lenger. Eg kjem nok til å fortsetta så lenge ho vil ha pupp.

 

Over til noko anna..Nå skal eg vera frå ho halvanna døgn neste helg..bør eg pumpa då, trur de? eller berre la d gå sin gong. lenge si sist eg har lekt, men kanskje gjere det då.. kva ville de gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ammer 2-3 ganger om dagen. Ingenting på natta. Har iallfall tenkt å holde på til han er 1 år, så får vi se hva vi gjør da. Vi koser oss med det nå iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eir er 9 1/2 mnd no og et veldig lite fast føde. Veldig lite. Dermed er det ikkje mulig å trappe ned på amminga enno. Ho får ete det som vi eter til alle måltid vi har, og begynner så smått å vise litt interesse sjølv om ho får i seg svært lite.

 

Eg amma storebroren til han var ca 19 mnd, kan tenke meg å amme Eir ca så lenge og, dersom det passar når vi kjem så langt. Ho skal få styre det sjølv (innan rimelighetens grenser). Men gleder meg til at ho får i seg såpass med fast føde at det er forsvarleg å kutte nattamminga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøtto, ville tatt med pumpa, både for å passe på at du ikke mister produksjonen, og for å få bukt med melkesprengen, som garantert kommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer kun en gang om dagen nå, på kvelden. Natta vente han seg av med selv, og på dagen hadde han rett og slett ikke interesse for puppen. Gir MME istedet da.

 

Ammet på morran helt til i helga, men syntes det var greit å kutte siden jeg har begynt å jobbe. Slutter nok med kveldspuppen om en måneds tid tenker jeg. Føler at jeg trenger litt pause før nestemann kommer. HS mente dessuten at det var greit å slutte litt i god tid før nr to kommer, slik at det ikke blir problematisk for den største å se at den lille får pupp.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ger 4 fasta måltider per dag o så ammer jag 4-5 ggr ca. Tenkte amma till 1 år ca då vi kan børja med vanlig komelk. Hs sa detta var en god ide så slipper vi børja med tillegg nu nær det inte ær så længe kvar. Ett styr o hålla på med flasker har jag hørt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer fortsatt! Morgen, midt på dagen og kvelden :o) og av og til på natta! Synes dette er koselig enda, og det synes poden også! Kommer til å holde på til han er 1år ca... avvenning før jeg begynner å jobbe igjen...og han kan begynne å få vanlig melk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...