*ks 75* Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Får dere sykepengene utbetalt fra arbeidsgiver eller nav?
mortherese=mamma til twins! :) Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Nav betaler mine sykepenger! Arbeidsgiver skal dekke de første 14 eller var det 16 dagene, etter det er det Nav.
missty Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Min arbeidsgiver utbetaler meg og så få de igjen av nav... Best sånn for nav har det med å rote det til..
Marianne82 *FØDEKLAR* Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Arbeidsgiveren min forskuterer pengene mine, også får de igjen fra NAV. Veldig greit for oss private å slippe å krangle med NAV.. :-)
En liten mamma Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Arbeidsgiver forskutterer lønn, og får det tilbake fra nav. Veldig greit for meg, da kommer alt på samme lønnslipp og til samme tid. Til deg over her som sa at arb.giver skal dekke første 17 dagene med sykemelding: Dette gjelder ikke når en er sykemeldt i forbindelse med graviditet, da dekker staten kostnadene fra første sykemld-dag.
Prinsesse Brødhue Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 Hei Er du helt sikker på dette? Jeg ble nemlig møtt av en småsur regnskapssjef da jeg leverte sykemld. tre uker etter den siste hadde gått ut. Firmaet måtte da betale nok en periode med meg før de fikk penger av nav..
lilletrollet Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 Min arbeidsgiver har forskudtert dette fram til nå, men denne mnd er det visst NAV som skal betale. Må bare ærlig innrømme at jeg er litt spent på dette. Noen som vet hvilken dato man får utbetalt fra NAV???
Katsi Skrevet 14. august 2008 #8 Skrevet 14. august 2008 Jeg er selvstendig næringsdrivende og må dekke de første 17 dagene selv. Har forsikring så nav dekker 100% etter 17 dag. Når det gjelder sykemelding for svangerskapsrelaterte plager kan arbeidsgiver søke om å få dette dekket av nav, men her er det ingen automatikk.
mortherese=mamma til twins! :) Skrevet 14. august 2008 #9 Skrevet 14. august 2008 Utbetalingen fra Nav kommer i slutten av mnd, varierere litt Har fått fra 23 til 28.. Har heldigvis ikke noen problemer med Nav..foreløpig!
Popelko Skrevet 14. august 2008 #10 Skrevet 14. august 2008 jeg får sykepengene mine fra nav. har vært sykmeldt siden november, og har måttet ringe dem hver eneste mnd for å få orden på sykepengene, de har aldri orden på noe..
3 snart 4 :o) Skrevet 14. august 2008 #11 Skrevet 14. august 2008 Det som synes å være tendesen, er at hvis man jobber i offentlig sektor, forskutterer arb.giver sykepengene, men hvis man jobber i privat sektor (slik som jeg) får man pengene fra NAV. Eller i mitt tilfelle, jeg SKULLE ha fått penger fra NAV. Synes det bare er surr, får aldri rett beløp til rett tid...
Nr3på vei, to tette:) Skrevet 14. august 2008 #12 Skrevet 14. august 2008 Jobber i offentlig sektor så da får je forskuttert av arb.giver og arb.g får igjen av nav. Søkte også på hos nav fordi jeg har hatt mer i foreldrepenger enn den stillingen jeg begynte igjen i nå(gikk rett over på sykepenger etter foreldrepenger). Men har faktisk fått til rett tid og samme mnd som jeg søkte så er meget overasket over behandlingstia dems.... aldri skjedd før....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå