Gå til innhold

For dere som er sykemeldt..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dere sykepengene utbetalt fra arbeidsgiver eller nav?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nav betaler mine sykepenger! Arbeidsgiver skal dekke de første 14 eller var det 16 dagene, etter det er det Nav.

Skrevet

Min arbeidsgiver utbetaler meg og så få de igjen av nav... Best sånn for nav har det med å rote det til..

Skrevet

Arbeidsgiveren min forskuterer pengene mine, også får de igjen fra NAV. Veldig greit for oss private å slippe å krangle med NAV.. :-)

Skrevet

Arbeidsgiver forskutterer lønn, og får det tilbake fra nav. Veldig greit for meg, da kommer alt på samme lønnslipp og til samme tid.

 

Til deg over her som sa at arb.giver skal dekke første 17 dagene med sykemelding: Dette gjelder ikke når en er sykemeldt i forbindelse med graviditet, da dekker staten kostnadene fra første sykemld-dag.

Skrevet

Hei

 

Er du helt sikker på dette? Jeg ble nemlig møtt av en småsur regnskapssjef da jeg leverte sykemld. tre uker etter den siste hadde gått ut. Firmaet måtte da betale nok en periode med meg før de fikk penger av nav..

Skrevet

Min arbeidsgiver har forskudtert dette fram til nå, men denne mnd er det visst NAV som skal betale. Må bare ærlig innrømme at jeg er litt spent på dette. Noen som vet hvilken dato man får utbetalt fra NAV???

Skrevet

Jeg er selvstendig næringsdrivende og må dekke de første 17 dagene selv. Har forsikring så nav dekker 100% etter 17 dag.

 

Når det gjelder sykemelding for svangerskapsrelaterte plager kan arbeidsgiver søke om å få dette dekket av nav, men her er det ingen automatikk.

Skrevet

Utbetalingen fra Nav kommer i slutten av mnd, varierere litt Har fått fra 23 til 28..:) Har heldigvis ikke noen problemer med Nav..foreløpig! :)

Skrevet

jeg får sykepengene mine fra nav. har vært sykmeldt siden november, og har måttet ringe dem hver eneste mnd for å få orden på sykepengene, de har aldri orden på noe..

Skrevet

Det som synes å være tendesen, er at hvis man jobber i offentlig sektor, forskutterer arb.giver sykepengene, men hvis man jobber i privat sektor (slik som jeg) får man pengene fra NAV. Eller i mitt tilfelle, jeg SKULLE ha fått penger fra NAV. Synes det bare er surr, får aldri rett beløp til rett tid...

Skrevet

Jobber i offentlig sektor så da får je forskuttert av arb.giver og arb.g får igjen av nav. Søkte også på hos nav fordi jeg har hatt mer i foreldrepenger enn den stillingen jeg begynte igjen i nå(gikk rett over på sykepenger etter foreldrepenger). Men har faktisk fått til rett tid og samme mnd som jeg søkte så er meget overasket over behandlingstia dems.... aldri skjedd før....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...