Gå til innhold

Han kommer seg ut av selene i bilsetet sitt!! :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er ordentlig stramme, men han klarer likevel og få armene igjennom på en måte.. Hva gjør vi nå da? :S Dette skjedde to ganger på en kort tur til butikken bare.. De er så stramme at hvis vi strammer de noe mer så tror jeg ikke vi får barnebarn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har samme problemet her med vår gutt på 15 mnd:( skikkelig kjedelig, vet ikke hva vi skal gjøre! Vi har to barneseter bak så jeg har ingen mulighet for å sitte bak sammen med han for å passe på heller. Kjempe skummelt!!!

Skrevet

Det gjorde Daniel også for en stund siden.

Han fikk klart og tydelig NEI fra meg, med beskjed om at hvis han gjør det engang til er det rett hjem med engang.

Han slutta etter 3-4ganger.

Han er vanligvis den som tøyer grensene langt, men jeg bestemte meg for å ta han HARDT med en gang han gjorde noe slik, sikkerhet i bil er viktig.

Og siden jeg vil bli mer ufokusert hvis han skulle drive på sånn, så bestemte jeg meg for å ta han hardt. Noe annet nytter ikke.

Heller det to-tre ganger, enn å ha en maktkamp hver biltur.

Skrevet

Det samme gjorde min gutt. Løsningen kostet 39,50,- på Brio. En enkel plastdings som jeg fester på brystet og tar selene inni der. Han er 3 år til jul og har heldigvis ikke skjønt hvordan han tar den av=)

Skrevet

Jeg tror ikke en gang at han skjønte hva han hadde gjort, plutselig satt han bare med armene helt fri.. :S Han er 16mndr.

Gjest Trollbundet
Skrevet

Har han ikke skjønt det??? Min datter blir 3 i november og hun vet godt hvordan man tar den av,den plastdingsen altså! Det er flere mnd siden hun begynte å skjønne det.Jeg aner ikke hva man kan gjøre når ungene tar av seg selene slikt! Vurdere tau! Knytte rundt selene.

Skrevet

Nei, han slekter heldigvis på faren sin, så han er ikke den kjappeste her i verden! :P

Skrevet

Har lagt inn dette før, men...

Nå kommer sikkert DiB-politiet og tar meg, men skitt au;0)

Jeg gjorde følgende. Småen på 2 og et halvt prøvde flere ganger å sno seg ut av selene. Jeg gav klar beskjed om at han IKKE fikk kjøre bil, om han ikke hadde seler på.

En gang etter at vi var hos svigers fikk han et sånn tak, sutret og gråt, vred og vendte seg ut av selene. Jeg gav ham en beskjed "Om du tar selene løs nå, så setter jeg deg av bilen."

Han snodde seg løs.

Jeg stoppet bilen, gikk ut, tok ungen ut, satte ham i veigrøfta, og lot som om jeg hadde tenkt å fortsette turen...

Sjokkterapi, men det funket veldig godt. Han prøvde ALDRI mer å ta seg løs.

Snakket med ham etterpå, når vi var vel hjemme. Forklarte nok en gang at ingen som tar selene løs, får være med i bil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...