Gå til innhold

Lite fostervann...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ul i går og legen sa at jeg hadde lite fostervann. Skal tilbake på fredag for å sjekke det mere. Jeg er 33+2. Noen som har erfaringer her? Hva kan jeg vente meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest stockholms tjej_Fødeklar=)
Skrevet

viss du fortsatt har lite fostervann på fredag så er de nok en mulighet at de setter igang deg...viss de er så lite at barnet ikke har det bra.

de kommer jo litt an på hvor lite fostervann de er kvar.

Skrevet

Søsteren min fikk også beskjed om at hun hadde litt lite fostervann da hun var omtrent like langt på vei som deg, men en uke etterpå så var det visst bra igjen. Det er ikke nødvendigvis noe å bekymre seg for, for jeg har inntrykk av at det kan forandre seg underveis. -Håper det stemmer for din del, og at det viser seg å ikke være noe problem likevel.

Skrevet

Det kan ta seg opp igjen. Selv lekker jeg fostervann og har hele tiden hatt litt lite, men nok til at lungene utvikler seg. På forrige kontroll hadde jeg plutselig fått masse mer enn jeg noen gang har hatt i svangerskapet:)

Er du mye dehydrert? Glemmer du å få i deg nok væske? Det kan faktisk ha litt å si. Om sommeren hender det de legger inn gravide pga dehydrering, og at de har mindre fostervann. De får drypp og dermed tar det seg opp igjen.

Nå vet ikke jeg hvordan det er med deg, men jeg drikker ca 3 liter vann om dagen + litt pepsi eller noe. Enda jeg drikker alt det så kan jeg til tider føle meg supertørst og ha behov for mer drikke. :)

Bare et lite tips, vet ikke om det har noe stor effekt :)

Skrevet

Nevnte de noe om hvordan morkaka fungerte?

Sist ble jeg satt i gang fordi de oppdaget både at jeg hadde lite forstervann og at det var dårlig gjennomstrømming til morkaka, men det var først siste uken før termin.

Da vannet gikk på meg kom det ikke vann.. Gutten min veide ca 2500 og var tørr i huden, men la fint på seg etter det.

Hvis babyen din fortsetter å gå opp i vekt, så kan det godt hende at de lar deg gå noen uker til.

Håper du ikke er for bekymret.

Lykke til!

Skrevet

Sa han hvor mye/lite du hadde da?

Jeg var å målte mitt i uke 34, da hadde jeg 8dl å det var normalt. Han sa alt under 5 var "farlig"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...