Gå til innhold

Blitt alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vet det antakeli står en plass her inne, men jeg finner ikke.

Hva gjør jeg når jeg er blitt alene?? Nav e til SÅ liten hjelp, de sier jo ingenting når jeg spør. Har ikke engang fått vite at jeg må søke om utvidet barnetrygd.

Men, spørsmålet dreier seg om bidraget som faren skal betale.. Vet at man kan ha privat avtale og ikke privat. Det jeg lurer på, er hva som er normalt å få.. Også hvis far ikke har barnet noe..

Og, hva gjør jeg for å få bidrag? Ingenting kommer vel uten å søke gjør det vel? Vi hadde tenkt på privat avtale, men jeg synes summen er lav. Nå vet jeg jo ikke hva som er normalt, derfor spør jeg..

Noen som kan hjelpe meg?

På forhånd, TUSEN takk! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må sette deg ned å skrive en del søknader ja :(

Du må søke om overgangsstønad som er på 10 800 kr i mnd dersom du ikke har noe annent inntekt, denne blir redusert litt ettersom hva du tjener.

Å så kan du søke om stønad til barnetilsyn dersom du har barn i barnehage eller hos dagmamma, denne dekker 64% av utgiftene du har.

Angående utvidet barnetrygd så fikk jeg dette automatisk da jeg søkte om overgangsstønad, men for sikkerhetsskyld burde du høre med nav tilfelle dette er forandret.

Barnebidrag kan du regne ut på nav sine sider, da fyller du ut din inntekt, barnefars og hvor mye samvær han har. Så det er vanskelig for å meg å si hva du får i bidrag siden jeg ikke har de opplysningene.

Jeg får hvertfall 1470 kr i mnd for ett barn, å da har far barnet annenhver helg, som da han får 4 netter i fradrag. Det er kun netter far kan få fradrag på, ikke dagsamvær.

Du kan også søke bostøtte gjennom kommunen din. Men det har ingenting med nav å gjøre så ring kommunen din(eventuelt bydelen) å be de sende deg et skjema eller du kan printe det ut på www.husbanken.no

Skrevet

Tusen takk!! :D Kunne det bli sagt enklere? :P Supert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...