Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Jeg hat to barn og bor i 2.etg i 4mannsbolig. Hun som bor under oss klager på meg hele tida! Skal jeg binde 2åringen fast, eller? Klart han løper over golvet, og leker med klosser og biler. Men det er snakk om kanksje 5timer i døgnet hver dag de er i aktivitet her hjemme! Ikek utiver husordensregler eller noe! Det værste er nå at hun har spredd sykter om meg til de andre naboene rundt her så alle "ugleser" meg noen har slutta å hilse. Jeg er omtrent som en fange i hjemmet mitt. Kan ikke gjøre sånn eller sånn fordi da klager hun! Kan ikke flytte nå som jeg er høygravid heller, men må nok det til neste år, selvom eldste går på skolen her og det er vanskelig å finne leilighet å leie her. Måtte bare få det ut! Det er så innmari plagsomt!!! Bare jeg hører eller ser henne så blir jeg irritert.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 La ungen din leve, så flytter kanskje naboen. Folk som ikke tålr barn burde bodd i Sibir.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Er du sikker på at hun egentlig hører bråk, og ikke bare er ute for og lage dritt? Jeg har bodd i en tomannsbolig, under viltre unger, hørte aldri en lyd! Tomannsboliger skal være ganske lydisolerte. Ikke helt pottetett, men mer en vanlige hus sine etasjer.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Hun er meget spesiell for å si det mildt. Hun har hata mannen min fra første stund fordi han er utlending, men nå har hun ikke han å klage på mer, så må det gå utover unga! Hun har sagt direkte til meg at det passer seg ikke å bo her med barn, men jeg bodde da for f meg her først!!! Om jeg så enn leier og hun eier så hakke det noe å si. Men det plager meg mye, og jeg plager henne sikkert like mye! HI
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Hun har barn, og barnebarn. Men de har vel aldri fått utfolde seg fritt. HI
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 Spør henne hvor pokker det står skrevet at det ikke passer seg å bo med barn i denne leiligheten din. Normale huslyder MÅ man tåle, ellers må man selv flytte i skauen. Men der kvittrer jo fuglene! Neste gang hun sier noe sånt så bare fortell henne at HUN burde tenkt seg om da hun flyttet inn (siden du var der først). Gi faen i hele kjerringa!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #7 Skrevet 13. august 2008 Det væste er at vi har en veldig snakkesalig undulat også *hehe*. Ja, ejg vet jeg skal gi f. Jeg vet jeg skal gå med hodet hevet, men jeg greier ikke! Alle sier til meg at det er hun som er problemt, ikke jeg. Inkl utleieren min. HI
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #8 Skrevet 13. august 2008 Ja har du utleieren på din side så skal du i alle fall bare slappe av. Sitt og lytt til henne om kveldene og spring ned med klage med en gang du hører noe, sånn bare for å hisse henne litt opp enda.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #9 Skrevet 13. august 2008 Ja heldigvis har jeg det Jeg har fått beskjed om å "overdrive" litt, med å levere varsel om overnattingsgjester etc. Det er så fælt fordi hun nede er så frekk også! Og uhøffelig! Greit at man skal få klage(hvis det er grunn), men man lirer ikke av seg DEN skyllebøtta for så å smelle igjen døra- vi er da ikke 14år liksom. Hun er godt over 60. Håper hun flytter, for jeg har kontrakt i 2år til... HI
Gjest Skrevet 13. august 2008 #10 Skrevet 13. august 2008 Naboene hater deg også, så balansen i universet opprettholdes.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #11 Skrevet 13. august 2008 Jeg vet, og det er ikke noe allright!! HI
Bare™ Skrevet 13. august 2008 #12 Skrevet 13. august 2008 i fare for å bli svært upopulær, så kan jeg forstå hun som EIER leilighet der, og kanskje har valgt å flytte i en firemannsbolig etter at hun fylte 60 for å få litt ro og fred. Hadde jeg mistet 5 timer om dagen pga bråkete barn som løp og raste ned leker hadde jeg ærlig talt blitt krakilsk selv.. Hvem har ikke vært på besøk hos noen som forteller om en nabo som deg? Som har barn som løper, bråker og ødelegger roen i heimen? Ei venninne av meg har en nabo som deg over seg. Hennes halvannet år gamle datter sover urolig pga dette, og hele familien våkner av dette levenet. Skal sies at det er lytt der altså!! Når hun ser den familien blir hun irritert. Hun er fange i sitt hjem pga bråkete naboer.. Aldri sove middag, aldri ha en rolig kveld eller ettermiddag...
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #13 Skrevet 13. august 2008 Hei, jeg bor i første etg på en 4 mannsbolig, og bor du ie ne slik som meg er det sinnsykt lytt. Jeg våkner når de over våkner, hører alt hva de gjør. leier du? Og hun eier? Skjønner hun blir irritert, har du hørt hvordan det høres ut når noen løper, slår biler i gulvet, f.eks har en sykkel inne, eller slik gå vogn? Jeg har opplevd at saker faller ned fra veggene mine, Døds irriterende med de som mener barn MÅ få løpe, hoppe og trampe inne, det kan de gjøre ute, eller inne hvis de bor i enebolig.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #14 Skrevet 13. august 2008 Hva med å få ungen din til å løpe ute og ikke inne. Jo det går ann ...innestemme og utestemme,..løpe er noe man gjør ute. Snu settinga litt også, men når man bor sånn så må man både ta hensyn og også tåle lyder rundt seg. Ikke lett der der...
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #15 Skrevet 13. august 2008 Ok, hvor står det at ungene raser med leker og knuser ting??? Ikke bråker de noe mer enn hva som er normalt for deres alder heller De er faktisk ganske stille av seg. Vi er hjemme ca 1,5time før bhg og sfo, og kommer hjem ca kl.17. Da har hun hatt plenty med tid på seg til å hvile, drikke kaffe og spise middag Uten at noen så mye som går over gulvet her Ikke er de oppe halve natta heller De er stille og i seng begge to før kl.21. Fra 18 ser de dessuten barne tv. Aldri har jeg fest, jeg drikker nemlig ikke alkohol. Jeg tar ALLE mulige hensyn og jeg blir gal! Jeg svever omtrent over gulvet for å ikke forstyrre. Det blir ikke bedre om noen andre flytter hit heller. Husordensreglene sier ro mellom 23.30 og 06.30, og det er det Om jeg er lenge oppe så senker jeg alltid tv'n. Jeg tar hensyn med elektriske aparater. Å flytte inn i en 4mannsbolig for å få litt ro på sine eldre dager??? Da burde man kanskje ikke flytta inn et sted det er lytt rett og slett. Lydgjennomgang er målt og den er sånn den skal være, men ja, det er lytt. Jeg vet hun er irritert på meg, men jeg syns ikke hun har grunn for det! De står da og snakker rett utenfor vinduet mitt, spionerer på meg etc. Sist jeg fikk klage så turte hun ikke innrømme det engang da hun ble konfrontert med det av utleieren min.. Da jeg skulle vaske verandaen min i sommer for å olje så fikk jeg beskjed om å ikke søle vann ned til henne. Ja vel, men hvordan får man vaska uten vann da???!! HI
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #16 Skrevet 13. august 2008 Han har ikke sykkel, gå vogn etc inne Jeg tar som s agt alle mulige slags hensyn, men han løper i gangen ja. Han er 2år, og jeg kan ikke snakke til han HELE tida. Han får ut masse energi i bhg, så det er mest i helgene at det blir litt lyd, men da tar jeg de alltid med ut. Ofte er vi bortreist i helgene også. Ikke noe faller end fra noen vegger, vi hopper ikke over gulvet liksom. Jeg leier ja, jeg har leid her i snart 5år, hun har bodd der i snart 4år. Så hvorfor valgte hun å kjøpe den leiligheten når forrige som eide flyttet pga de naboene som bodde i min leilighet før meg??? Hun visste jeg bodde her med 1 barn da hun kjøpte, og nå har jeg to. HI
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #17 Skrevet 13. august 2008 min far bodde i en høyblokk når vi var små.det var satt opp leikeapparater på en kjempeplen,de var 20 blokker rundt. vi fikk ikke lov(IKKE AV PAPPA DA) å leike på huskene å slik for det bråka så for de gamle HALLO noenskal besteme over andre bare la ungen springe å leike
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå