Gå til innhold

Når begynte dere med høystol til de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er litt upraktisk med vippestolen når han skal spise sammen med oss.

Enten kommer han så høyt opp (hvis stolen er oppå bordet), eller så blir det så langt ned til gulvet...

Han er bare 6 mnd, og sitter ikke selv enda. Men går det an å støtte opp med puter når det bare er snakk om 10-15 min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal hente tripp trapp stolen hos mamma i morgen:) Jenta vår er også 6 mnd, men sitter ikke selv enda. Har kjøpt sånn babybøyle med puter til stolen så det håper jeg blir bra:)

Skrevet

Vi begynte når hun var 6mnd, sånn stol fra ikea. Det er sånn luftpute i den, så har blåst den så mye opp at det gir god støtte. Tenkte ikke vi skulle bruke den så mye før hun klarer å sette seg opp selv, men etter en gang var det gjort. Nå er vippestolen ikke noe stas lengre. Bare høystolen, og det er nesten det eneste stedet hun godtar å spise...

Men hun er ganske sterk i ryggen, klarer å sitte selv, men setter seg ikke opp selv. Tror ikke det kan være så skadelig i korte perioder jeg.

Skrevet

4 mnd ca. Men hun har Bloom Fresco stol, den eneste stolen som er beregnet fra så tidlig aldre. Den er gull verdt, elsker den stolen... :-)

Nå er hun nesten 6 mnd og sitter som en konge i den!

Skrevet

Vi ventet til de satte seg selv.

Har en venninne som tenkte som deg og datteren hennes begynte aa belaste ryggen feil pga av den lille sittingen og maatte faktisk til fysio et par mnd i etterkant....

Skrevet

han var vel en 6 mnd ca. bruker den ikke hele tiden, men er jo mye enklere enn vippestolen. han sitter veldig fint selv, men kommer seg ikke opp alltid alene da. er virkelig ikke bekymret over at han skal trenge fysio her i gården da.

de sier fra når de har sittet for lenge! legg en pute under han, og i ryggen, så sitter han nok så fint=)

Skrevet

Han lå i Fresco Bloomen fra han va nyfødt, hadde bare to pute så han lå rett! Så han har "spist" sammen med oss siden nyfødt. Den stolen e den beste invisteringa her i huset ja!:)

Skrevet

Kjøpte Ikea sin barnestol med puta rett før hun ble 6 mnd og hun sitter som en prinsesse. Dagen etterpå satte hun seg opp alene og, så det var nok på tide.

Skrevet

de skal ikke sitte i stol før de kan sitte (les sette seg opp) selv.

Du har ikke noe å annet å sette vippestolen oppå da? en benk eller kiste eller fotskmmel/puff eller ligende?

Skrevet

Rundt seks måneder tenker jeg, med førstemann. Brukte godt med tepper og puter til å støtte opp rundt henne.

Skrevet

Begynte i dag med Tripp trapp med den ekstra ryggplata og puta i. Men ble bare til et måltid, for jeg synes hun tippet litt til siden. Blir vel vippestolen litt til..

Hun er forresten 7 mnd.

Skrevet

Helsesøster sa til meg at de fint kunne sitte i korte perioder (10 - 15 min.), når de strakk seg på strake armer i mageleie. Vi begynte med stolen for 1 mnd. siden. Hun er nå 9 mnd., men sitter fremdeles ikke selv... må støtte seg med den ene armen når hun får rumpa rundt :P

Skrevet

Minsten var 4 mnd - men det er en sånn som kan legges godt bak i ryggen (ikke bare Bloom stolen som er beregnet fra 4 mnd nei)

Det er mye bedre å ha det, enn å sette vippestolen oppå noe. Det er fort gjort for dem å hoppe utfor kanten med vippestolen. Gutten vår var ihvertfall veldig tidlig ute med å klare å få skikkelig "fart" på vippestolen sin.

Ved 6 mnd alder kom han seg ut av den - så da ble den stuet bort.

Skrevet

Har begynt nå og hun er 6 mnd

Skrevet

Begynte med høystol ved ca 5,5 måneder. Sitter ikke stødig i det hele tatt, men støttet opp med puter og elsker å sitte der. Er jo kun for kort tid mens han får grøten sin 2 ganger om dagen.....

Skrevet

begynte da han var ca 5 mndr.. Høystol der man kan legge ryggen ganske langt ned.. Han ble litt borte i stolen da, så vi brukte den ikke så ofte. Nå ved straks 7 mndr er den perfekt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...