Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje noen har fått med seg at jeg har blødd litt i dag. Fra å være redd for sa/ma har jeg nå begynnt å tenkt på uvi. Dette fordi jeg ikke blør mer, har bare litt brunlig utflod. Jeg går hyppig på do, men det gjør vi jo uansett... Men nå svir det nedentil, både når jeg tisser og etterpå. Det føles ut som om jeg skal tisse mer når jeg er ferdi, men det kommer ikke mer. Og slik bruker jeg å ha det når jeg har uvi. Jeg er dessuten veldig slapp og trøtt (er plaget med kvalme så jeg hadde vel kanskje vært det uansett)

 

Jeg skal til legen i morgen kl 9.30. Den første kontrollen. Kan jeg vente til da eller bør jeg ringe legevakten nå? Jeg er 10+6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo ut som uvi. Det har jeg hatt en del ganger også, blant annet ved første sv.skapskontroll uten at jeg selv var klar over det... Jeg ville ventet til kontrollen i morgen ettersom du har sluttet å blø. Dersom det forverrer seg bør du ringe.

Men husk å nevne både blødningen og mistanken om uvi.

Det er nemlig noen typer penicillin du ikke skal få, så med meg tok det faktisk et par dager før jeg fikk noen resept etter å ha vært hos legen! (Fikk Selexid eller noe sånt).

Lykke til!

Skrevet

Takk, ja jeg har slått meg til ro med å vente. Så lenge det ikke forværrer seg da. Jeg sitter å drikker "tørst" med lime og sitron. Av tidligere erfaring så syns jeg det hjelper å drikke mye og surt.

 

Krysser fingrene for at det er "bare" uvi og at det går raskt over med antibiotika. Pluss at jeg ikke har hatt det så lenge at det kan ha gjort skade på forskjellig oppe der...

 

 

Skrevet

Høres nesten ut som uvi ja.

Jeg hadde det sånn når jeg var like langt som deg,så hvis du føler deg trygg med legevakta og ikke vil vente til i morgen så bare dra...men ikke si til de at du har lege time i morgen....

Jeg dro på lege vakta og fikk til svar at siden jeg var 11 uker på vei så var det ikke så mye de kunne hjelpe med det var med tanke på blødninger da.bare dra hjem å legg deg sa de...men når jeg sa jeg trodde det var uvi og ikke evnt.abort osv ble de veldig hyggelige....

Ring de å spør om de kan teste urinen din og hvis det er det så får du sikkert noe frem til du får hentet ut resept i morgen......

Pillene hjelper fort og da føler vel du deg tryggere også...

Skrevet

Da har jeg vært hos legen og alt såg bra ut med babyen :)

 

Urinprøven viste utslag på blod og leukocytter, så den er lagt til dyrking. Får svar i morgen, men det er nok en uvi ja.

Skrevet

Det kan være uvi men det kan også være helt fint. Det er vanligvis også utslag i proteiner hvis du har uvi. Det er uansett ikke en kraftig uvi og du har nok kommet til legen i rette øyeblikk siden du ikke har utslag på verken nitritt eller proteiner.

 

Hvis legen i morgen sier at du er ok så er du nok det, tenker på siden du har blødd i det siste kan det gi falskt utslag på blod og får du litt bakterier fra hår og slikt når du tar prøven kan det gi falskt utslag på leukocytter.

 

Får håpe det står bra til da, uvi er ikke noe kjekke greier...:(

Skrevet

Et lite tips. Det selges nå hjemmetester på UVI på apoteket. I følge min lege skal de være like som de som brukes på legekontoret. Jeg har brukt disse flere ganger. Ikke alltid lett å vite om man har UVI når man er gravid, siden man går så ofte på toalettet likevel.

 

Testen slo hvertfall positivt ut på meg da jeg hadde UVI i uke 13. Fikk også legetime med en gang da jeg ringte og sa at jeg hadde tatt positiv hjemmetest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...