Gå til innhold

Når skal man dumpe en god venn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg fikk diagnosen ms så så jeg virkelig hvem som stilte opp og ikke. Hvem som var støttende og ikke. Hvem som var frekk og ikke.

Men sykdommer kan skremme folk, å det forstår jeg. De har kanskje vanskeligheter til hva de skal si, spørre om etc.

Ei skikkelig god venninne av meg har ikke tatt tlf å ringt meg etter at jeg snakket med henne å fortalte om diagnosen ms.

Er hun da redd? Eller gidder hun ikke å bry seg lengre? Er jeg ikke verdt mere?Er jeg verdiløs? Hvis hun lurer på noe angående sykdommen som hun kanskje ikke tørr å spørre om så kan det jo hende svaret ligger på nett, hvis man bare gidder å bruke litt google.

Jeg stilte opp for henne mange ganger, alt fra begravelsen til hennes far og alt annet ondt hun har vært igjennom. Nå trenger jeg henne, men hun er ikke å se. Orker ikke å ringe henne, eller skal jeg det?

Alt er bare kaos i hodet. De på arbeidsplassen kommer jo med forskjellig å noen tar det ikke værre enn om jeg har hatt influensa og andre tar det som om jeg står med den ene foten i graven og den andre i en rullestol...

Må jo bare nevne at jeg har gode venner som har stilt opp for meg kjempe bra! Men mange av de jeg trodde ville stille opp gjør det ikke!

Alt skal dreie seg om DEM DEM DEM DEM OG DEM.

Så når skal jeg dumpe henne da? Skal jeg i det hele tatt gjøre det?

Er jo glad i henne da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til skrive politiet....jeg sliter med ms relatert fatigue, så må bare beklage eventuelle skriveleifer.

Skrevet

Kanskje du rett og slett ska sende henne et brev og fortelle hva du føler. Tar hun ikke kontakt etter det kan du nok stryke henne som veninne.

Beklager virkelig at du fått sykdomen, det siste du trenger er venner som ikke stiller opp. Har opplevd det selv ved tøffe situasjoner og det er leit. Ønsker alt godt:-)

Skrevet

sykdom er generelt skremmende for de man har nærmest. Det har vi opplevd nå etter at jenta vår lå 3 mnd på sykehus etter fødselen dødssyk. Jeg ville sagt det rett til henne og latt henne forklare seg.

Er ikke så lett med sånne ting. Hva man skal si og i tillegg er man redd for å si noe galt.

Lykketil uansett hva du gjør:)

Skrevet

Det finnes ingen oppskrift på hvordan man skal takle alvorlig sykdom blant dem man bryr seg om.

Antakelig vet hun ikke verken hva hun skal si eller gjøre, og hun er sikkert redd for både å støte deg og såre deg ved å si eller gjøre noe ubetenksomt. Man skulle selvsagt ønske at folk bare "visste" hvordan ting skulle gjøres, men det er ikke alltid slik.

For meg høres det ut som om det er du som må ta initiativet, og kanskje også veilede henne i hvordan hun kan være din venn i denne vanskelige situasjonen. Fortell henne hva du ønsker og hva du forventer, og utsett avgjørelsen om å avbryte/fortsette vennskapet til du ser hvordan hun mter dine ønsker og forventninger.

Skrevet

Mitt råd er å ikke droppe noen av vennene dine. Noen ganger kommer vi til milepæler, eller vi opplever at vi rett og slett ikke orker.. vennskap kan ha pauser, og vennskap kan plutselig gjenoppstå når vi minst venter det... og bringe ny glede i livet igjen.

Slik er det bare.

Men dersom du dumper vennen, stenger du døren for godt. Og det er veldig trist. Senere en gang i hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...