tonjemor* Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 jeg er nå 18+5 uker på vei og har hatt en del magesmerter i det siste.. jeg er som sagt førstegangs gravid og vet liksom ikke hva som er "normalt" og hva som en bør bekymre seg over. jeg har aldri hatt noe som helst plager når jeg har hatt mensperiodene mine og ingen plager i det hele tatt fram til nå....jeg har veldig vonde smerter i magen, men klarer ikke å beskrive smertene...er det flere som plages av vonde smerter i magen? er dette ufarlig eller bør jeg bekymre meg..?
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 jeg e roxo førstegangsfødende og har magesmerte akuratt som det strekker seg med mens smerter, vanskelig å forklare. har heller ikke kjente det sparke er døds bekymret=( er 18 uker i morgen...=(
Mammasnartigjen Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Hei, Vi gravide har en helt egen evne til å få luft i magen. Legg deg ned på siden og prøv å få luften ut., spis frukt og ting som får mage peristaltismen til å gå. Jeg ble lagt inn på sykehus med magesmerter under det første svangerskapet. De trodde jeg hadde blindtarm, men det var "bare" irriterte og oppsvulmede tarmer. Det høres kanskje banalt ut, men kirurgen hadde stor forståelse og sa at luft kunne gjøre innmari vondt.Jeg ble liggende io 4 dager før de slapp meg ut. Dersom smertene dine variere litt her og der i magen, kan det også tyde på luft. Dette skjedde med meg da jeg var 16 uker. Er du engstelig, ta en tur på vakta. Gjør ingenting- vi betaler skatt. Lykke til!
Vintersol Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Er det veldig ubehagelig/vondt kan det også være kynnere. Har ikke hatt det selv, så kan ikke beskrive hvordan det kjennes ut. Ellers så strekker livmoren på seg hele tiden, noe som også kan gjøre litt vondt.
Lillefot08 Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Har hatt mye vondt selv. Mye av det skal visst være vanlig da ting strekker seg osv. At man ikke har kjent liv i uke 18 er heller ikke uvanlig. Jeg kjente ikke noe før i uke 20.
Otilia *FØDEKLAR* ♡ Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 Ta det med ro..jeg er 19+3 og kjenner heller ikke liv enda. Dette med smerter er helt normalt.. jeg "lider" av dette jeg også. Her om dagen kjente jeg at magen og hele systemet mitt fyllte seg med luft, det stakk helt opp til halsen, det var gruusomt. Ellers har jeg veldi løs mage av og til, og smertene følger med.....
skautroll Skrevet 13. august 2008 #7 Skrevet 13. august 2008 Jeg kjente ikke noe før jm sa det kunne ligne på leamus.. hehe da fant jeg ut at det hadde jeg jo hatt i magen en uke allerede.. jeg var da i uke 23. :-) Andre sa det skulle kjennes ut som en fisk som svømte eller bobler som sprakk.. hvordan i all verden skulle jeg kunne vite hvordan det kjentes ut da. :-D Aldri hatt det i magen før vel. Men leamus-følelsen, den kjente jeg. Trodde jo det bare var muskeltrekninger.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 13. august 2008 #8 Skrevet 13. august 2008 Jeg har også skikkelige luftsmerter innimellom. Er så vondt at jeg blir helt satt ut, men jeg kjenner at det er luft så jeg blir ikke bekymret. Ligner det du har på luftsmerter?
Tuppen.oglillemor Skrevet 13. august 2008 #9 Skrevet 13. august 2008 Jeg og har det sånn, jeg spurte legen og han sa at om du ikke har noe spesielt feber og at smertene ligger der hele tiden når det er vondt og at de ikke kommer i vonde krampetak er det ikke noe galt : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå