Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Jeg bare hater å være sammen med andre småbarnsmødre! Jeg har et par venninner med barn på samme alder som sønnen min (6-7 mnd) og jeg kan ikke fordra å være sammen med de! For det første så er de ikke i stand til å snakke om noe annet enn babyer, nesten som de fikk en lobotomi samtidig med fødselen! For det andre så er alt konkurranse for dem! Hvis jeg forteller dem at sønnen min har begynt å reise seg, så må de med en gang begynne å unnskylde ungen sin fordi han/hun ikke gjør det enda. De klarer liksom ikke å være glad på andres vegne, alt handler om hva deres unge kan eller ikke kan. Jeg føler derfor at jeg ikke bør snakke så mye om sønnen min, da han ligger litt foran ungene deres i fysisk utvikling. Dessuten føler jeg de dømmer meg fordi jeg ikke ammer (sier det for tusende gang; det var ikke et frivillig valg, det bare gikk ikke!) og ser ned på meg av den grunn. De konkurrerer seg imellom om hvem som har mest melk, hvem som er flinkest til å opprettholde ammingen etc. AAAAARG!!! Jeg hater det! Takk, det føltes godt
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Uff, er dette virkelig hva jeg har å glede meg til i barselsgruppen? Skjønner at du blir irritert, det går an å snakke om andre ting en babyer. Og det med konkurranse, de må jo skjønne at alle er forskjellige og at vi har forskjellige måter å gjøre ting på. Du trenger ikke å forklare til noen hvorfor du ikke ammer. Og ingen har rett til å se ned på deg hvis du ikke gjøre det. Du er sikkert en flott mamma for det!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Var ikke meningen å skremme deg helt! Jeg gikk i barselgruppe en periode, og det var helt ok. Selv om jeg også følte meg litt utenfor når det gjaldt ammingen der og... Alle er ikke like ille, håper jeg Vet du hva? Jeg håper for din egen skyld at du klarer å amme, for det er virkelig ikke morsomt å få de blikkene hver gang jeg forteller det til noen. Mange tror at alle kan amme, så lenge de har et par pupper. Absolutt ikke sant!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Kanskje folk på barselsgrupper holder seg litt mer tilbake i hva de mener siden de er ikke like nære som venninner er? Hvis jeg ikke får til ammingen skal jeg bare informere andre at mm erstatning er et bra elternativ for de som ikke kan amme, og at barnet lider ikke noe av det. Jeg fikk mm erstatning, mammaen min kunne ikke amme. Jeg har et veldig nært forhold till mammaen min for det, og har ikke hatt noe problemer. Holder akkurat nå med universitets utdanning så det kan ikke være så farlig! Tenk på de barna i Afrika som dør fordi de har ikke mm erstatning og mor får ikke tilstrekkelig med mat for å kunne amme. Det er DE som lider i verden. Synes noen trenger litt perspektiv.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Problemet er kanskje holdningen DIN, HI? Du høres stresset og opprørt ut. Er nok best om du ikke er med i den barselsgruppa mere.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 Here we go... Er så lei av sånne som på død og liv skal være uenig, koste hva det koste vil. Alt du sier er bare bla, bla, bla.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #8 Skrevet 13. august 2008 De gjør nok det. Min erfaring med barselgruppe er ganske bra, men så var det heller ikk en sånn gruppe hvor vi møttes privat. Det var kun en gang i mnd for kontroller. Synes egentlig ikke at de som ikke ammer trenger å informere om noe som helst. Det er ingen andre som har noe med det! Min mor og hennes søsken fikk melk rett fra kua! Og de lever alle i beste velgående.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå