Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 30.uke nå og har den siste uka gått NED cirka 1kg i vekt. Har nå bare lagt på meg 3,2 kg siden jeg ble gravid. Får det ikke til å stemme at jeg går ned i vekt samtidig som jeg spiser både sunt og usunt (det jeg har lyst på) og ikke trener noe særlig. Ser på babyverden at babyen bare denne uka skal legge på seg 250 gram og er inne i en skikkelig vokseperiode. Flere som har det på samme måten med vekten? Er så bekymret for at noe skal være galt :( Skal sies at jeg heldigvis var hos legen i går og hørte hjertet slå og sf-målet var fint, men er likevel ikke helt beroliget.. Hysterisk mor allerede, hehe :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din vekt har ikke noe å si, babyen tar det den trenger uansett. Jeg går helle rikke mye opp i svangerskapet, sist gikk jeg opp 7 kg tilsammen, og da var det mye vann på slutten pga svangerskapsforgiftning. Så lenge babyen din følger sin egen kurve med sf-mål, og du kjenner bevegelse skal du ikke bekymre deg. Jeg er og i uke 30, har gått opp hele 4 kg jeg da, ikke så mye det heller, men spiser både sunt og usunt.

Vi skal vel bare være glad til, såfremt du ikke har for få kilo fra før da:)

Skrevet

Du har lagt på deg under gjennomsnittet, men jeg tror ikke det er grunn til bekymring så lenge du spiser normalt, og sf målet ditt var jo fint.

Er du slank eller kraftig fra før?

Jeg har alltid hørt at babyen tar det den trenger uansett.

Så lenge legen ikke sier at det er grunn til bekymring så er et nok ikke det ;)

Skrevet

Takk for svar, skal prøve å overbevise meg selv (med god hjelp fra dere :)) om at alt er i orden. Kjenner bevegelse hver dag, men innbiller meg at det har vært litt roligere i dag og i går enn dagene før. Men ingen problem å telle 10 spark etter hverandre innen 15 min i aktive perioder.

Var normalvektig før graviditeten, og merker at gravidbuksene slenger mer rundt rompa nå enn for et par mnd siden..

Skrevet

hei:)

legen din har helt rett.

har selv opplevd litt mer ekstremt tilfelle.

jeg veide 57 når jeg bli gravid. så økte vekta til 65kg.

men så datt den m 3 kg til 62 kg på 1,5mnd.

nå har jeg klart å legge på meg 0,5 kg til og er nå i uke 39+2.

så alt i alt har jeg lagt på meg 5,5kg og jeg har termin om bare 1 uke. men magen vokser og babyen tar det den trenger. ikke vær bekymret.

Skrevet

Med mitt svangerskap med min datter tok jeg av 12 kg og hun kom til 4 dager over tiden og var 3915 gr og 52 cm....No med dette svangerskapet har jeg lagt på meg 2 kilo tilsammen...Jeg er 33+4,men min lille tulle ligger godt på seg sier de....

Tror nok det er veldig forskjelig fra hver person,det er jo ikke noe fasit om hvor mye en skal ligge på seg så sant du og barnet har det godt...

Er det?

Skrevet

Babyen tar det den trenger uansett :-)

Forrige svangerskap gikk jeg opp 0kg fra startvekt grunnet hyperemisis frem til hun ble født 2 dager før ul terminen. Og ut kom ei helt perfekt jente på 3500g.

Har termin i dag med nr 2, og har kun gått opp 5 kg fra startvekt. Legen har gjettet på at ungen denne gangen veier 4,2...

Så jeg ville ikke bekymret meg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...