Gå til innhold

svangerskapskontroll etter uke 36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke sånn at man skal gå til kontroll hver uke etter uke 36???

Her jeg bor får jeg ikke gå til kontroll hver uke. De sier det ikke er nødvendig. Så jeg var p kontroll i uke 36 og skal ikke nå før i uke 38 om 1 uke. Jeg tenker at mye kan skje på kort tid nå på slutten, eller er det bare tull??

Får ikke gå til jordmor heller for de har ikke "tid"Har vært der 1 gang og skal i uke 38. Så må til fastlegen ellers. Å ho som sitter i luka der sa det var helt unødvendig med svangerskapskontroll. Å dessuten hadde ikke legen ledig time før neste uke. Alle jeg kjenner som har vært/er gravid går til kontroll hver uke p slutten. Etter uke 36. Blir så irritert over det opplegget de har her!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg husker er det vel annenhver uke fra uke 36 til 40, og så hver uke etter det... Så det høres jo helt normalt ut... Du får jo sikkert komme inn en ekstra gang hvis det skulle oppstå problemer! :)

Men mulig jeg husker feil, altså!

Skrevet

Hei!

Jeg bor i Oslo og her er det ikke vanlig med mer enn annen hver uke etter uke 36 (og frem til uke 40) med mindre man har hatt komplikasjoner eller problemer underveis i svangerskapet som må følges ekstra opp.

Jeg var på kontroll i dag i uke 32+1, skal neste gang i uke 36 og deretter uke 38 og 40 (og så uke 41 dersom det blir aktuelt...).

Jeg har et par venninner som også er gravid men bor andre steder i landet, og der har de samme praksis (uke 36, 38, 40 og 41).

Hvis du har spesielle grunner til å være bekymret kan du jo be om flere kontroller.

Skrevet

Jeg fikk beskjed i dag om at fra nå skal jeg gå hver uke. Er i uke 38 nå, begynner på 39 til fredag. Så jeg har vært i dag og skal igjen 19 og 27. Da jeg var der i dag var det 14 dager siden sist..

Hvis du er i form og kjenner bra med liv tror jeg ikke du skel bekymre deg, men hvis du føler at noe forandrer seg veldig, så er det jo nare å kontakte de, de er nok litt mer behjelpelige da!

Lykke til da..

Skrevet

Jeg går til kontroll en gang hver uke fra uke 36.....gikk annenhver uke fra uke 30.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...