* StoltMamma <3 <3 * Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Kan det gjøre det enklere å bli gravid om man ikke drikke alkohol ved EL? Har prøvd i 1,5 år og aldri tenkt noe over det, så egentlig skulle man jo ikke tro det hadde noe å si.. Men rundt den tiden da jeg har EL denne pp så skal jeg mest sannsynlig til ei venninne og ut på byen og da følger det jo selvsagt med litt alkohol Er det OK og drikke da? Eller kan det gjøre ting vondt værre å få det til? ....Og det kan vel ikke skade det som KANSKJE blir ett lite nurk? Jeg kan jo ikke gå å vente og vente og la være og ha det gøy og drikke litt i prøve tiden?? -Og HVA er greit å drikke om det er greit?? Kanskje ikke en helflaske vodka, men..?? hehe.. BLIR UTROLIG GLA' FOR MANGE SVAR!!
lille_luna Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Når jeg ble gravid med tulla, var det mye alkohol inni bilde, så det hadde ikke noe å si for meg. Men nå skal det røpes at hun ikke var planlagt. De sier jo at alkohol har noe å si, men jeg tror ikke det. Mange som blir gravid i fylla ;-) Du må nesten bare lytte til det som er riktig for deg :-) Et glass vin eller 2 er jo bare sunt ;-)
påtjukken Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 det er jo så mange som blir gravid på fylla så hvorfor skulle det ha noe å si? eg har forresten lest av 1 glass vin kvar kveld hjelper deg å bli gravid... og har og lest det er sundt mens du er gravid og.. eg kan ikkje si sikkert at det funker for eg drikker ikkje vin, men lykke til iallefall.. håper du blir gravid snart:)
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Fagfolk mener at totalavhold er å anbefale, inkludert i tiden man prøver å bli gravid siden man ikke vet hvor store mengder som skader barnet. Men jeg ser at dette kanskje kan være litt vanskelig, siden det å bli gravid kan ta tid. I Danmark tillater man så vidt jeg vet 1-2 enheter, men det er snakk om å revidere anbefalingene der også. Så du får gjøre det du føler er riktig for deg.
* StoltMamma <3 <3 * Skrevet 13. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2008 Ja, det er det jeg har lest... Men huff, er jo så kjedelig da det tar så utrolig lang tid.. Har gitt opp å tro det skjer noe snart, så jeg vil jo gjerne kunne drikke litt på fester o.l. Har hvertfall gjort det hittil og det har jo ikke tatt noen skade ettersom jeg aldri har blitt gravid! Hehe.. - Men begynner jo å lure litt på om det kanskje kunne hjulpet å være avhold i pp.... Men litt vin skader vel ikke?? Da får man jo også slappet av litt..?
påtjukken Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 ja ett glass vin er sundt for det får deg til å slappe av.. gjør det du føler for.. ei jordmor sa at en skal leve som normalt sjøl om en prøver å bli gravid...
* StoltMamma <3 <3 * Skrevet 13. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2008 Takk.... Tenker egentlig sånn jeg også.. -Man må jo kunne leve ett normalt liv selv om man prøver. For det tar fort litt tid dette her.. Med en gang jeg tester positivt, så er det noe heeelt annet!! -Men jeg tenkte som så, at kanskje det kunne hjelpe å la være å drikke noenting alkohol rundt EL, tilfelle det kunne hjulpet meg litt på denne veien... Om kanskje noen hadde hatt noen erfaring med dette?? Men jeg drikker jo ikke akkurat så ofte, så jeg kan ikke forstå det heller egentlig.. Hehehe.. Nei, nå får jeg slutte å tenke og lure på altting! Jeg får heller ta det med ro og nyte livet, så kanskje det skjer meg og min kjære snart!!
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 13. august 2008 #8 Skrevet 13. august 2008 Høres lurt ut :-) Jeg har heller ikke vært totalavholden i den korte perioden jeg har forsøkt. Tviler på at et lite glass rødvin er skadelig, ihvertfall ikke før du er bekreftet gravid. Dersom du selv ikke har promille, har jo ikke spiren det heller.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå