Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Høres ut som at det er mange av den gamle skolen her inne. Må være hjemmeværende for å være god mor. Hallo. Hvilken verden lever dere i? Det er faktisk ikke alle det er like givende for å være hjemme med barn år etter år. Ikke dermed sagt man er dårlig mor av den grunn. Enkelte trenger faktisk stimuli fra andre enn barna, for å fungere som gode foreldre. Det er godt å føle at man gjør noe nyttig utenom å passe barna sine for enkelte. Leste et tidligere svar at barnehageansatte får betalt for å passe barn, men det kan da umulig sammenlignes med å passe på sine egne barn. Jeg for min del syns det er beundringsverdig at noen velger å gå hjemme år etter år, men hadde aldri klart det selv. Da hadde jeg blitt gal for å si det mildt. Det er hyggelig med barn, men ikke hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Da kan man jo bare la være å få barn. Hvorfor får kvinner barn når de ikke gidder passe dem selv? Forventer kvinner at mennene skal kompensere for kvinners fravær i hjemmene? Kvinner må akseptere at de er kvinner, og at det ligger noe forventninger knyttet til deres kjønn. Vi kan ikke forvente at menn plutselig skal begynne å engasjere seg i barnestell, de har aldri gjort det før, de er mer opptatt av å jobbe ute og forsørge familien. La menn være menn, og kvinner være kvinner. Aksepter din sjebne.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Hvis alle som ønsker å jobbe skulle la være å få barn, hadde det blitt en del færre barn her i Norge. Det har skjedd feks i Italia, der kvinner velger å jobbe i stedet for å få barn, og det er ikke bra for Italia. Mannen min tar selvsagt sin del av jobben med barn - han ville jo ha dem like mye som jeg ville, og hadde nok blitt ganske snurt hvis jeg hadde nektet ham å ta seg av barna sine. Mulig det er din skjebne å være hjemme med barna dine, og hvis du er fornøyd med det, så er det fint. Men min skjebne er nok annerledes enn din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå