Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har visst symptomene på det, (høyt blodtrykk, protein i urin og ødem 2). Skal tilbake til legen på fredag for å sjekke en gang til.

Håper ikke jeg får det. Men er det noen her som har det? Hvordan går det med dere? Legen sa at hvis jeg får det er det mange som blir satt igang før tiden, jeg er bare 35 uker på vei. Når pleier man da å få fødselen satt igang?

Vil at lille jenta skal ligge til hun er klar til å komme ut, så krysser fingrene for at de siste ukene går fint.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil bli fulgt nøye opp nå, både med tanke på blodtrykk og verdier på blodprøver og morkakefunksjon. Sist ble jeg lagt inn til observasjon, og ble veldig godt fulgt opp med urinprøve og mange blodstrykksmålinger både dag og natt. Ultralyd nesten hver dag for å sjekke morkakefunksjonen. Man kan ha svangerskapsforgiftning lenge uten at babyen må ut, men det kan og gå fort. Hos meg ble hun hold inne til uke 37 (ca 2 uker etter jeg begynte å få symptomer - var ca like langt få vei som deg da), og jeg ble da satt igang. Alt gikk finfint. Hun jeg lå på rom med hadde vært syk i mange mange uker, og ligget på sykehuset lenge. Hun måtte ta ks i uke 36 pga fare for begges liv.

Det du skal gjøre nå, er å ta det HELT med ro. Bare ligge egentlig...og får du sterk hodepine, vondt øverst i magen eller føler deg uvel på noen måte skal du ringe føden med en gang. Som sagt kan det gå raskt, men du kan og gå helt til fødselen starter av seg selv. Alt avhenger av hvor aggresiv forgiftningen er.

Lykke til, håper du slipper sykehusinnleggelse. Det er grusomt kjedelig, for også der får du bare lov å ligge. Bedre å ligge hjemme synes jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...