Sjokoladebanan Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 har en liten pjokk på 14 dager som har vært blid og i fin form hele tiden... på mandagskveld begynte han åbli urolig, og det har vart til nå. han vil ha puppen hele tiden, men bare småsuger på den. drikker ikke orntlig.. jeg har masse melk så det er ikke problemet... han kaver en del med armer å bein og det virker som om han har luftsmerter... men det kommer i tak... han kan være helt rolig plutselig knyter hele kroppen seg og han begynner å gråte, så gir det seg igjen. tenkte på om det var kolikk, men det er ikke til faste tider, men hele tiden og han skriker ikke lang tid i strekk... er det noen som vet hva det kan være.. er det luftsmerter.. hva kan jeg i såfall gjøre for å få luften ut?
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Kan høres ut som luft ja... Du får tenke litt på hva du spiser, som kan gi luft hos babyen. Selv valgte jeg å kutte å drikke kummelk, og det gjorde at poden ikke hadde vondt i magen, og at det ble ingen gulping..... Om det ikke gir seg, ville jeg hørt med helsestasjonen. Lykke til.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Glemte å si at amme-te eller fenikkel-te kan hjelpe. Dette drikker du selv, men kan også gi noen ts til babyen.
Sjokoladebanan Skrevet 13. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. august 2008 har tenkt på dette med kumelk selv, men må jeg kutte alle meieriprodukter da??? er det andre ting du vet om som jeg må holde meg unna som gir luft... annet en løk, kål, sterk mat o.l???
Sognerosa Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Viss d er luftsmerter kan du prøve å gi han litt kokt vann med sukker eller druesukker i. D hjelper:)
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 Jeg kuttet bare å drikke melk, og redusere ost og sånt... Veldig sterk mat og løk bør jo helst inntas i små, små mengder...
Gjest Skrevet 13. august 2008 #7 Skrevet 13. august 2008 Alle babyer går gjennom en fase med modning av tarmsystemet, derde kan få mye vondt i magen. Også babyer som får morsmelkerstatning, så svaret ligger ikke nødvendigvis i ditt kosthold. Gro Nylander mener visst at det er veldig sjelden at mors kosthold har noe å si. Ofte er det verste over av denne modningen ca. ved 6 ukers alder. Ting som kan lindre: Sukkervann ved sterke smerter. Kok vann 1 dl, ha i en spiseskje sukker, kjøl ned og gi med teskje. Massasje av magen, finn brosjyrer eller plakater om det. Babyen kan også ligge på rygg med bena vendt mot deg, og så bøyder du bena og presser lett lårene mot magen. Gjenta noen ganger. Vi pleide å gi fotmassasje, spesielt punktet midt under fotsålen, der fotens tre deler møtes- trykke forsiktig med tommelen. Så er det ellers å finne gode bærestillinger, våre elsket å bli båret liggende på mangen over vår underarm, gyngende og lett trykk mot magen. Gir det seg ikke, så snakk med helsestasjonen. Ikke gå hjemme og føl deg usikker og engstelig:-) Lykke til!
Sjokoladebanan Skrevet 13. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. august 2008 men d hjelper vel bare på smertene og ikke på å få luften ut av kroppen??? er ikke så fan av å sprøyte sukkervann i den lille kroppen mer en nødvendig, men blir det ille nok får jeg bare prøve...
lucky_mom Skrevet 13. august 2008 #9 Skrevet 13. august 2008 Minifom gjorde underverker hos oss. Men jeg vet ikke om de selger det lenger..? Var det noe med at det ikke var så bra å gi allikevel..?
Sjokoladebanan Skrevet 13. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 13. august 2008 tusen takk for gode tips skal se hva som sjer i løpet av noen dager, hvis ikke tar jeg kontakt med helsestasjonen, men godt å høre at det er normalt hvertfall...
Sjokoladebanan Skrevet 13. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. august 2008 har hørt at i større mengder kunne det føre til sterilitet hos guttebarn, så jeg tørr ikke prøve det heller... mamma foreslo også det skjønner du, men så fikk jeg høre på apoteket at det visstnok ikke var så bra for småbabyer
Sognerosa Skrevet 13. august 2008 #12 Skrevet 13. august 2008 Jeg fikk tipset av moren min som jobber på en fødeavdeling. D hjalp veldig på eldstemann hos meg. Han hadde veldig magesmerter etter at jeg hadde spist firkløversjokolade... D tok litt tid før d virket, men han ble helt bra igjen:) Verdt et forsøk;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå