Gå til innhold

Forslag til tilbehør til stekt laks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt opp laksefileter fra fryseren som jeg tenkte steke med sitronpepper på.

Hva pleier dere servere til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

villris, asparages og hollandaise saus

Skrevet

Jeg elsker fløtegratinerte poteter til stekt laks. Men da steker jeg de med litt paprika-krydder. Men ellers så er jo alt fra ovnsstekte poteter kokte poteter, ris og pasta godt til.

Grønnsaker varierer vi etter humør.

Skrevet

pasta og tatziki. Eller ovnsstekte poteter og rømme, villris og brokkoli,

Skrevet

Jeg pleier stort sett å ha agurksalat og rømme og smeltet smør til, det er og blir det beste :-) Men hvis jeg har kasta meg på lavkarbobølgen (som jeg gjør av og til), pleier jeg å woke grønnsaker (gulrot, brokkoli, sukkererter, paprika mm) og ha sursøt chilisaus og mager kesam til :-)

Skrevet

Kokte poteter med litt kryddersmør og masse ovnsbakte grønnsaker.

Skrevet

Jeg steker som regel både laksen og ovnsstekte poteter(vaskede poteter i båter med krydder på) i ovnen i hver sin form og har broccoli og holandaisesaus til.

Skrevet

Så mange flotte tips!

Skal se hva vi har her hjemme.

Tusen takk :o)

Gjest irismor
Skrevet

Agurksalat, rømme, stekte/kokte poteter, smeltet smør og kokte gulrøtter.

Skrevet

Skal ha dette i dag vi også! :-)

Bruker å klemme litt lime eller sitron over hver filet, før jeg har på f.eks fiskekrydder, creme fraiche og dill. Pakker hver enkelt filet inn i folie og steker i 12-13 min.

Serverer som oftest med hjertesalat, agurk, gode tomater, rødløk og hjemmelaget potetsalat (butikkjøpt hvis dårlig tid.... Blir ofte det når jeg tenker meg om... ;-)

Skrevet

Vi pleier å ha kokte madelpoteter, grønnsaker, rømme og agurksalat til - men! så prøvde jeg en sånn pk fra Findus med frosne grønnsaker som passet til bla laks og kylling. Stekte den og kokte fullkornsris til - stekte grønnsakene og risen sammen på sluttet - namnam! Enkelt og veeeeldig godt!

Skrevet

Fullkornspasta med fløte/sitronsaus og vårløk. Nam nam!

Skrevet

dropp sitronpeppern, bruk heller pesto, kok pasta og de grsakene du har til! lag saus med litt pesto og creme fraite til!

fennikel er også en supergrønnsak til fisk!

kan stekes eller ovnsbakes, yuuummmyy!

Skrevet

agurksalat, roemme og kokte poteter! Nam...;-)

Ellers saa liker jeg aa lage en Thai vri av og til..Steker laksen med Soet chili saus, og koker nudler som jeg har i en wok, med diverse groennsaker, og en blanding av soet chilisaus, honning og soyasaus.. Det er supergodt om man vil ha noe litt "annerledes" (liker Thai mat da..)

Skrevet

Tagliatelle (den grønne med spinat), stekt purre og paprika og en dæsj fløte over pastaen.

Skrevet

Super-usunne Blue Lady bruker å steke dem med sitronpepper og salt, og så helle over matfløte slik at det blir saus.

Serverer med poteter, gulrøtter og agurksalat

Skrevet

Kokte poteter, agurksalat og rømme med lodderogn i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...