___ Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Jeg fikk et veldig godt råd som jeg fikk lyst til å dele. Jeg hadde fått veldig stygge merker på en tekanne i glass med en slaks plastsil inni til tebladene. Det var håpløst å få rent. Nå luttet jeg en del aluminiumsfolie oppi kannen, satte i sikten, hadde i mer aluminiumsfolie oppe sikten og fylte i salt. Jeg brukte ganske mye salt, bortimot 1/2 dl tror jeg. Deretter fyllte jeg på med kokende vann og lot det stå en stund (15-30 min?). Da var folien blitt helt brun og kjelen ren. De siste restene løssnet lett fra sikten når jeg dro over med oppvaskbørsten. Kanna har ikke vært så ren siden den var ny. Tipset fungerer foresten godt på thermoser som er sygge og lukter av kaffe og te. Andre som har gode tips til vanskelige flekker ol?
Matildesnusk + lille ups Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Dette skal jeg prøve på kaffekanna mi! takk for tips! :-)
Gjest Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Jeg har lært at når man dynker 3 (!?) ark med kjøkkenpapir og legge i kaffekanna og riste godt, da blir kanna god som gull igjen, også Eller bakepulver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå