Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har som mange andre kjøpt babydoppler til å høre fosterets hjerteslag med. Pørvde denne først i uke 12, og ble hoppende glad da vi hørte hjerteslagene:)

Men på antall slag i minuttet så viser denne kun 80 i gj. snitt. Er ikke dette lite? Gjorde selvfølgelig så jeg ble bekymret. Kan dette vises feil ved hjemmebruk? Noen erfaringer blant dere der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en grunn for at du skal ha riktig kompetanse for å bruke disse! Leger og jordmor har opplæring og forståelse av disse, ikke de som får de i posten. Det har helt sikkert en logisk forklaring, men den for man ikke vite når man leker med andre sine arbeidsverktøy!!

Beklager om jeg virker sur, men er så oppgitt over at folk prøver å overvåke babyen sin på måter de ikke kan.. Det holder i MASSEVIS at gravide følger med på bevegelse og spark...

Skrevet

De hjerteslagene høres ut som om det er dine og ikke babys og 12 uker er ganske tidlig. Ikke stress hør med fagfolk

Skrevet

Det er nok dine egne hjerteslag du hører, men det betyr ikke at noe er galt, det kan vere veldig vanskelig å finne fosterlyden med det første. :) Du får ta kontakt med jordmor eller lege dersom du er bekymret. Jeg fant fosterlyden etter litt leting idag og vart da veldig beroliget:) Hadde det ikke vert for at legen ikke ville prøve å llytte og jeg var så bekymret for ma siden jeg har opplevd dette før så hadde ikke jeg brydd meg med å lytte etter den, men det var veldig koserlig å høre at det var liv der inne! Den er så etterlengtet:)

Skrevet

Skal til jordmor neste fredag. Er da 14+5. Da lytter hun vel etter hjerteslag eller?

Skrevet

Hehe.. er dine egne hjerteslag du har funnet.

Babyens hørest ut som et tog og skal ligge mellom 120-160.

Ikke nødvendigvis. Ikke alle leger vil lete etter den så tidlig. Så ikke ha store forventninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...