Gå til innhold

Hva er typiske tegn på melkeallergi/melkeintoleranse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forsøkt å google det, men finner liksom ikke noe fasitsvar. Kan man f.eks amme et barn som har dette? Hvis man ikke drikker melk selv selfølgelig...

Lurer nemlig litt på om min baby kan ha dette... Hun er veldig grøtlei, får utslett i ansiktet av grøten, hvis jeg en sjelden gang får i henne mme så smeller og bråker det i den lille magene hennes. Høres ubehagelig ut rett og slett. Hun sliter også tidvis med merkelig uforklarelig utslett over store deler av hele kroppen... Har kun ammet henne frem til nå hvior vi har innført grøt. Hun har avføring hver 3. dag ca, og den er veldig fast...

Vi skal på 6 mnd kontroll neste uke, men er dette noe å ta opp? Er jeg helt på villspor eller tror dere jeg kan være inne på noe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville absolutt tatt det opp! Jeg vet at utslett kan være et symptom på melkeallergi. Gutten vår får ikke det, men han kaster opp og får forstoppelse. Det kan være aktuelt å prøve på en melkefri diett for å se om hun blir bedre. Det gjorde jeg, og merket stor forbedring. Lillegutt her tålte ikke at jeg fikk i meg noe melk når jeg ammet, men tror det varierer fra barn til barn. Fastlegen min sa at jeg bare trengte å holde meg unna ren melk, men jeg måtte holde meg borte fra absolutt alt. Det skader hvertfall ikke å høre, ofte har vi mammaene rett. ;)

Skrevet

Så nå at du lurte på OM man kunne amme hvis man ikke drikker melk selv, og ja, det kan man! :)

Skrevet

Hei, takk for svaret! Da skal jeg ta opp dette med hs først siden vi skal ditt snart. Må legge til at hun er en ekstrem gulper også. Ingenting holder seg nede, hverken mm, frukt eller grøt. Hun gulper det opp uansett synes jeg...

Fint at man kan amme fordet hvis babyen har dette. Har nemlig ikke lyst til å måtte bråslutte med det...

Skrevet

I svært, svært skjeldne tilfeller reagerer barnet på mm selv om mor holder seg til en veldig streng diett, det var tilfelle med eldste her.

Men, det er såpass sjeldent at jeg tror ikke du trenger bekymre deg for det, men kan jo være greit å vite :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...