☆Mathilde Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Husker med nr 1 at hodet festet seg rundt uke 32. Nå er jeg i uke 33 og vet jo at hodet fester seg senere, hvis det i det hele tatt gjør det før fødselen. Men må innrømme at det bekymrer meg litt. Liker ikke tanken på å gå i fødsel med vannavgang osv når hodet er bevegelig, eller kanskje til og med ligger i seteleie. Noen som har opplevd at hodet ikke har festet seg, og hvordan har fødslene gått ? Man skal jo legge seg rett ned om vannet går før hodet er festet, pga navlestrenger som kan legge seg rundt hodet på babyen osv. Betyr det at jeg da ikke skal sette meg i en bil å kjøre til føden da ? Må jeg ringe ambulanse ? hmm.. Har bare tenkt litt på dette i det siste. Sikkert flere med litt peiling på området her!! hehe Huff, føler meg så teit med alle disse spørsmålene hele tiden.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Forrige gang festet ikke hodet seg(da jeg var førstegangs), og fødselen startet med vannavgang. Praksis ved det sykehuset jeg fødte ved da(AHUS 2005) var å komme tuslende etter noen timer. Det betyr at jeg dusjet, og vi kjørte i nærmere 50 minutter før vi kom til AHUS: Nå er jeg 2gang, og har termin i dag. Hodet har fremdeles ikke festet seg. Og om vannet går er jeg ikke sikker på hva praksis er på sykehuset jeg skal føde på denne gangen. Men om det går finner jeg det jo fort ut med en telefon :-) MEN; Det du skal forholde deg til er hva DITT sykehus har som praksis. Det er flere og flere steder som har gått bort fra det med å legge seg ned, og dertil ambulanse siden det er så sjelden komplikasjoner. Så du må nesten ringe ditt sykehus og høre hva de vil at du skal gjøre om dette skjer.. Lykke til med fødsel når den tid kommer!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå