Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Ser av tråen under her at mange ikke ville kjøpt brukt sete. Men bruker dere samme setet til nr 2 som til nr. 1, eller kjøper dere nytt til andremann? For det blir jo det samme å bruke setet til to barn som å kjøpe et som har vært brukt til ett barn eller hur?
Gjest Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Handler om å vite historien til setet... Stoler du på alle og enhver? Jeg vet med meg selv at jeg aldri hadde solgt ett sete som jeg viste hadde vært med i en kræsj eller falt i gulvet ett utall antall ganger... Elelr har andre skader som jeg ikke vet. Sånt kan jeg vite om jeg stoler på de jeg kjøper det av eller om jeg har brukt setet til eldre søsken tidligere... man kan ikke stole på alle...
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Her går bilsete i arv. Ser ingen problem med det - jeg vet jo hva bilsete har vært gjennom. Hadde vært mer skeptisk til å kjøpe brukt. Samtidig må man huske på at forsikringselskap gjerne gir ut brukte bilseter til kundene sine - så mindre sikkert vil ikke et sete bli etter tid. Vanskelig dette...
Gjest Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Men de blir jo testet før de blir lånt ut til neste...
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Det er jo av betydning at man kjenner til historien til setet selvfølgelig. Det er også viktig at setet ikke er alt for gammelt uansett hvem som har brukt det, for plastikken kan bli sprø. Babysetet vi har kjøpte vi brukt av noen vi vet hvem er. Hadde kun vært brukt få måneder. Da hadde vi lånt et nytt et av broren min i 6 mnd før det. Har vurdert om vi burde kjøpe nytt nå, men blir nok til at vi bruker det samme. Vet jo at det ikke har vært utsatt for noe, og det er ca 3,5 år gammelt. HI
Gjest Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 Da er det jo greit å bruke det du har:) Er dumt å kjøpe bare for å kjøpe...
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #7 Skrevet 13. august 2008 Jeg ville ikke kjøpt brukt sete, man vet ikke historien til det setet, skader og slikt. Jeg stoler rett og slett ikke på fremmede mennesker når det gjelder mitt barns sikkerhet på den måten. Men det gjør meg ikke noe og bruke barn1 sitt sete til barn2. Da vet jeg jo hva det har vært igjennom. Og et nytt sete er ikke såå dyrt. 3000kr er en billig forsikring for og få et nytt sete man kan ha i noen år. Og man vet historien til.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 13. august 2008 #8 Skrevet 13. august 2008 Jeg er enig med henne over her, et brukt sete som man ikke vet om har vært med i en bilulykke ville ikke jeg brukt penger på. Rett og slett pga at det finnes mange uærlige mennesker i verden. Men selv har jeg kjøpt sete av min bestevenninne som hun har brukt i 4 mnd. Jeg føler meg helt trygg på henne, og at sete er trygt og ikke har vært med i ulykke. Men å kjøpe sete på finn.no av ukjente, DET hadde jeg ikke gjort..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå