lene2102 Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Er fortvilet og desperat etter svar og løsninger. Har ei jente på 4 år som har vært plaget med urinveisinfeksjon i ca 1 år nå. det er få prøver som har vært fine, og de vi har fått negativ så har det gått knappe 2 uker fær det er ny infeksjon. Vil tro hun har hatt ca 20 antibiotikakurer og vært til ultralyd 2 ganger, 1 "tiss på vekt" test og skal i neste uke å få kateter med kontrakstrøntgen. Hun drikker masse appelsinjuice for å gjøre urinen sur, uten bedring. har prøv tranbærsaft uten at jeg fikk i henne noen mengde. kokte den opp med sukker, men er likevæl bitter smak på så det vil hun ikke ha. Hun var slutte med bleie på dagen og var tørr ca 6mnd før plagene startet. hun har ennå bleie på natta i tilegg til masse uhell i løpet av dagen og smerter og lukt når infeksjonene er sterkest, Vi har fått dyrkning av urinprøvene og fått "rette" antibiotika, uten at det har tatt bort infeksjonen. blod i urinen har vi og av og til. er lei av å se prinsessa vår slite med dette, for hvært urinprøvesvar jeg får vil jeg bare skrike. må være ca 6 mnd siden vi har hatt en negativ prøve. Er det flere som plages som oss? Noen som vet noe som kan hjelpe oss? evt. vet om noen som er eksperter på dette område? Vi bor i mo i rana og har hatt kontakt med både legekontor hær og barneavd. i bodø.
Gjest poda Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Hei, Vi har ikke hatt dette problemet, men det høres slitsomt ut. Jeg fant en artikkel på nettet, som kanskje kan hjelpe? http://www.helsenytt.no/artikler/urinveibarn.htm mvh
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Jeg går ut fra at legene har sjekket og sjekker det som sjekkes kan. Likevel lurer jeg på om det kan ha noe med at hun ikke tømmer blæren helt, eller om hun tørker seg feil vei? Varme kan hjelpe på, ullundertøy / ullbukse under selv nå som det er varmt ute kan kanskje hjelpe på?
ayla05 Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 snuppa hadde uvi i fjor sommer og en del i vinter. Her ble faktisk løsningen og gå til homeopat!! Vet det er mange som ikke tror på at det hjelper og at det kun har plaseboeffekt, men det fungerte som bare det på snuppa!! nå har hun ikke hatt uvi (eller ørebetennelser) siden påska og er nesten aldri syk, kontra tidligere hvor hun stort sett fikk alt som gikk i barnehagen!! var til samtale hos homeopat og fikk noe jeg skulle dryppe i et halvt glass vann (nytt hver morgen) og gi henne en lite skje av det hver dag. gjorde dette i en uke, og siden har vi ikke brukt det:) og ingen antibiotikakurer heller!!!
KAS.81 har født:-) Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 hei vår jente var masse plaget med uvi når hun var mindre i løpet va 1/år hadde vi 5 antibiotika kurer når hun var 18mnd og ble skikkelig dårlig var jo da bleie barn og vanskelig å oppdage før det var gått veldig langt spydde og spiste nesten ikke og mye styr med de posene man skulle ha i bleia for å få tatt urin prøve og vanskelig å få i antibiotika var til ultralyd men fant ikke noe galt. så var det en lege som sa noe så enkelt som gi henne ett glass biola hver dag! dett skal gjøre noe med bakterie floraen. siden har hun ikke hatt uvi! nå var ikke vår datter så ille som din datter men er jo verdt ett forsøk dette er i hvertfall noe hun liker å drikke.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Kan hun ha uvi uten å ha vondt? Datteren min tisser seg ut veldig mye, hun er 4. Det lukter ofte sterkt, men jeg har trodd at det måtte være fordi hun har gått med litt tiss i trusa en stund før vi merker at hun har vært uheldig. Hun snakker ikke om at det er vondt å tisse, men det må kanskje ikke gjøre vondt? Har kjøpt sånn selvtest, men siden hun har bleie på natta og tisser seg ut om dagen/blir tatt ofte på do, så blir aldri urinen i blæra i 4 timer. Hadde ikke svar på spørsmålet ditt, men slenger meg på i håp om å få svar på mitt?=)
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 Er det mulig å få i henne tranebær kapsler? ville prøvd det eller prøvd saft igjen. Jeg synes ikke tranebærsaft smaker bittert, som vanlig saft. Det er jo konsentrat du får kjøpt som skal blandes ut som vanlig saft. Hvor har du kjøpt det? Den jeg har prøvd er kjøpt på life(helsekost) merket er prosan.
minmille Skrevet 11. september 2008 #8 Skrevet 11. september 2008 Hos barn med stadig tilbakevendende UVI er det viktig å etablere gode vaner, dvs. regelmessig tømming, dobbel/trippel tømming. Det er også av betydning at man utøver god hygiene - barnet må tørke seg forfra og bakover - vask med såpe og vann, helst bruk hånddusjen når barnet har hatt avføring - Unngå forstoppelse/ treg mage -Holde barnet tørt og varmt. Unngå nedkjøling med våte benklær/ badedrakt osv.) Dersom man finner misdannelser ved utreedning, finnes det forebyggende medikamenter. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå