keth69 Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 jeg hadde tror jeg eggløsning søndag 3 august tok en test i går tirsdag, midt på dagen, negativ kan det være for tidlig? føler meg gravid men kan jo og være pms..... håper på svar:) mvh
Babyønske �� Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Du har nok testet litt tidlig ja. Jeg fikk svaaak strek 11 dager etter eggløsning, testet da midt på dagen, men var noen timer siden siste toalettbesøk. Eneste grunnen til at jeg testet var mye murringer i livmor noen dager, og da ble jeg mistenkelig. Vent et par dager og test helst med morgenurin.
Bare™ Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Hvor tidlig KAN man teste? Og få rett svar? Og hvilken test bør man bruke? Hvilken er mest pålitelig? Har bare brukt CB tidligere, både svangerskapstest og ELtest...
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Hei. Om jeg ikke tar helt feil så: Det tar det befruktede egget ca. 5-7 dager å nå livmora og feste seg der. Da vil det ytterligere ta noen dager føre hCG hormonet er så sterkt at det vil gi utslag på en test. For de som ikke paøver/planlegger å bli gravide pleier jo å ta en test når de er 1-2uker over IKM, de vil da være 3-4uker på vei. Så du må nok regne med å vente 10-14dager tenker jeg. Vente til IKM ikke kommer (ca.14dager etter EL) også teste. Men denne tiden går SÅÅÅÅ sakte. Jeg vet det. Prøver å bli gravid selv og det er tortur å ikke vite
Babyønske �� Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 MAn trenger ikke vente til det er gått 14 dager over mensen med dagens tester, de er så sensitive at man fint kan teste den dagen man venter mensen. Med CB digital sies det at man teste 4 dager før og regne med at man får et pålitelig svar, 3 dager før med vanlig CB. Og man er ikke 3-4 uker på vei når man er 1-2 uker over IKM, men 5-6 uker, embryoet er da 3-4 uker. Ved IKM er man 4 uker på vei. Så cirka 14 dager etter eggløsning kan man teste.
Mamsen og lillegutt! Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 Eggeløsning finner ALLTID sted 14 dager før mens første dag, uasett syklus. På noen tester står det at de kan brukes 3 dager før ventet mens. Så da vil det si 11dager, (11 dager etter eggel.) Ps. Noen tester er veldig følsom for hsg, med de kan man teste enda tidligere. Eg teste faktisk positiv med en clear blue en uke før ventet men, altså 7 dager etter eggeløsning.
Bare™ Skrevet 13. august 2008 #7 Skrevet 13. august 2008 LUNA: Testet du positivt en uke etter EL, altså? CB Digital grav.test, da?
Mamsen og lillegutt! Skrevet 13. august 2008 #8 Skrevet 13. august 2008 Japp: Ja 7 dager etter el. Tok en test egentlig bare på gøy, hadde ingen forhåpninger om at den skulle være positiv men det var den, litt svak da :-) Det var med en clear blue stav. (den vanlige) Hvor er du i syklusen da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå