Gå til innhold

Hvordan bilder ønsker dere av barna deres? Fotograf spør!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal åpne eget studio nå etter endt mamma-permisjon og ønsker litt tips. Har selvsagt planene klare av hvilken type bilder som skal markedsføres, men hadde vært gøy med en liten spørrerude her inne.

-Har dere vært fornøyd med fotografering hos fotograf tidligere? Hva var bra og hva var dårlig?

-Har dere eksempel på hva dere mener er gode og dårlige bilder? Link gjerne.....

-Er det interessant å fotografere katt og hund?

-Mer dokumentarprega serie av deg og barnet/babyen/barnet?

"-Moteserie" av de små i vakre omgivelser gjerne med to-tre antrekk?

-Liker dere sorthvit eller farger?

-Store bilder eller små bilder?

-Ville dere valgt å få bildene levert iI tradisjonelle album eller innbunnede "fotobøker" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg søkte på "baby" på photo.net

link: http://photo.net/no-words-forum/00HBsd

 

det første bildet er morsomt, de svarthvitt bildene med den nyfødte babyen med sløyfe er også fint!

svarthvitt-sepiabildet med den større jenta og vannslangen er fint,

de andre var enten for tradisjonelle, eller rett og slett dårlige..

(mener jeg da..)

 

svarthvittbilder blir lett en klisjee, så jeg mener det er viktig å vite hva man gjør!

 

liker ikke de typiske fame fotografene-stilen, synes liksom at alle har et bilde av babyen sin med englevinger og hvit bakgrunn..

jeg er egentlig ganske utradisjonell, og liker "nyskapende" bilder (i mangel på et bedre ord..håper du skjønner hva jeg mener..)

så første gang jeg så baby med englevinger mot hvit bakgrunn, tenkte jeg..kult! men nå er det bare kjedelig!

 

jeg tror den dokumentarprega ideen din er morsom, og hadde blitt interesant!

 

ang levering av bilder i tradisjonelle albun vs fotobøker, kan du ikke tilby begge deler? uansett, satser du på et litt utradisjonellt image, gå for fotobok!

 

lykke til med studio!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende - hjelper deg gjerne med mine erfaringer!

 

- var hos fotograf da jenta vår var 3,5 mnd, var fornøyd med det meste, men spesielt bra at fotografen var tydelig glad i barn. Hun gjorde masse ablegøyer/lyder som ga respons og oppmerksomhet hos en forholdsvis liten baby. Fine forhold for stell av barn, stellerom, varmt i rommet, søppelbøtte til bleie i studio osv.

- enig med hun over meg i bedømmelse av bildene på linken. Personlig liker jeg ikke s/h med fargeflekker (som det med ungen som bare har farge på leppene og ikke resten), men det er jo klart en smakssak

- da jeg var hos fotograf hadde kunden etter meg med seg hunden sin...for katte/hundeelskere er det vel interessant?

- små bilder

- fint å få valget mellom album og fotobøker. Om du jobber digitalt er det jo veldig fint å få se bildene først så man kan velge hvilke man vil ha i album/ forstørret

 

Lykke til med studio!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du kjenner til denne siden: kolonihaven.no ?

 

De tar bilder etter min smak! Her finner du bilder av barn i studio og i naturen. Nydelig bilder!

 

Kanskje du blir inspirert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...