Gå til innhold

Andre med høy puls til tider(uten anstrengelse)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Over 100 slag i minuttet er det jeg har til tider- og da har jeg ofte ikke anstrengt meg det minste. Kan sitte foran PC og bare slappe av. Det er plagsomt når det er sånn. Det er liksom tyngre å puste- klarer ikke puste dypt på en måte. Jeg skjønner ikke hvorfor, og lurer på om noen har en forklaring. Legen min har ikke, og sier at jeg bør ta kontakt igjen hvis den går over 110. Er i uke 29.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har det også sånn. Som deg uten at jeg har anstrengt meg på noen måte. Og jeg kjenner veldig igjen det med pustinga, skikkelig ubehagelig. Har målt blodtrykket flere ganger i det siste, og det er helt fint vertfall. Man får jo noe høyere puls i svangerskapet, men hvilepuls over 100 er vel ikke helt normalt eller bra.

Kan jo være at når vi først merker det, og begynner å slite med pustinga så forsterker det den høye pulsen, vi blir litt stressa av det og den fortsetter å være høy?!

Skrevet

Jeg er også i uke 29 og har det på samme måte :-S stort sett greit når jeg sitter, men med en gang jeg reiser meg så skyter pulsen opp, skal liksom ingenting til før pulsen blir høy og det er rart å puste.

Har lagt merke til at det blir sånn når jeg er sliten, når jeg har sovet dårlig osv. Har i tillegg veldig lav blodprosent så jeg regner med at det er derfor :)

Hadde det sånn i sist svangerskap også.

Skrevet

Hei!

Har det likedan jeg også. Er i uke 33 nå. Var til lege i dag, på vanlig kontroll så jeg nevte hvordan det var til tider. Plutselig høy puls opp i 120 for så å rase ned til 72 , svimmel, kaldsvett, tungt for å puste og uvel. Hadde det slik 3 ganger forrige uke, ble litt småredd..

Legen mente at det kunne være at hovedpulsåra i magen ble klemt, og at noen kvinner var mere utsatt for dette enn andre. Skulle bare ta kontatk om det skulle forverre seg. Eneste hun kunne gjøre var å anbefale meg å legge meg ned å slappe av når det ble sånn..

Skrevet

Jeg har det også sånn. "vanlig" puls på 80-90 og noen ganger spretter den opp i 120 mens jeg fortsatt sitter og gjør det samme som da jeg hadde 80-90. Det er ganske ubehagelig, men heldigvis er det mest frem til en time etter lunsj jeg er plaget. Dvs. jeg tror kanskje jeg får høy puls senere også, men da er det ikke så ubehagelig. Skjønner ikke at det kan være hovedpuls åra som kommer i klem siden jeg får dette både når jeg sitter og står. Jeg er i uke 34 nå, men jeg har hatt det slik en stund - sikkert fra uke 20 eller noe sånt, det skjer bare mye oftere nå.

Prøvde å spørre jordmor i går om det, men hun sa at noen bare har det sånn. Så ikke så mye hjelp i det. Får vel bare holde ut de siste ukene :-)

Skrevet

Jeg hadde det sånn for noen uker siden, men det er over nå .

Tror en får det pga babyen ligger og tar plass til lungene, da blir vi tungpustet, og pulsen stiger, spesielt hvis vi sitter litt foroverbøyd.

Dette går som oftes over i uke 35-36 da babyen legger seg lengre ned i bekkenet.

Hold ut jenter :-)

Skrevet

Jeg hadde det slik i uke 20 og 21. Da jeg fikk somlet meg til legen bar det rett på sykehuset. Her fikk jeg konstatert arterieflimmer og satt på isoptin for å hindre nye anfall. Pulsen var da periodevis oppe i 150- 160 og når jeg var nede rundt 100. Nå på medisin så ligger jeg rundt 100 men skal ikke gjøre mye for at den spretter opp og jeg blir lett anpusten.

Dette er slitsomt og jeg gleder meg nå til at dette snart er over. Jeg blir nøye fulgt opp med vektstkontroller og ekger. Jeg er i uke 33 nå. Dette er mitt fjerde svangerskap og jeg har ikke hatt det før men det skal være arvelig da min far har det også.

Det er heller ikke noe farlig men heller slitsomt. Det han stresse babyen og det er det ingen som vet virkningen av. Føler også at det ikke er så mangen leger som vet noe særlig om det heller siden arteriflimmer ikke er vanlig før man blir gammel og da er ikke svangerskap akutellt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...