lilletrollet Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Jeg, som så mange andre, hadde veldig lyst på 3D UL for det ser jo så flott ut å kunne få se ungen sin på den måten. Her i Tromsø har de 3D på sykehuset, men det får man egentlig ikke hvis ikke det er noe helt spesielt. Vi hadde med oss sønnen vår og spurte om det var mulig å få et 3D bilde til han siden han var så spent på dette. Det fikk vi og det var veldig koselig. Men siden vi alt var inne på dette med 3D så spurte jeg litt rundt dette og jordmora sa at for de så kan de egentlig ikke bruke det til noe som helst av det de skal gjøre på rutinekontrollen for de kan ikke ta de målene som de skal i 3D format. Men at det bruktes i enkelte tilfeller dersom de hadde behov for å se nærmere på ungen hvis de hadde mistanke om at det var noe som var feil. Dette var ikke jeg klar over og tenkte at kanskje noen andre også kunne slå seg til ro med at 3D UL ikke gir deg så mye annet enn et litt finere bilde enn vanlig UL.
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 nå veit ikke jeg hva andre gjør, men jeg tar 3d-ul bettopp for å få none flotte fosterbilder....vet at d ikke kan måles så nøyaktig på 3d, men gjør d heller ikke på sykehuset i uke 18, men bestiller time privat rundt uke 25...kun for å se babyen ordentlig, å få fine bilder vil jo at ha ordentlige mål, slik de kan sjekke at alt står bra til og sånn, så vet ikke om jeg villle tatt d i uke 18...har heller ikke fått tilbud om d...
my babyboy - Har født!!! :) Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 mest for kosen sin skyld her... men samtidig så tok legen mål av lillegutt før han begynte på 3D ultralyden. dette med vanlig ultralyd...(er så sløv at jeg ikke husker hva det heter en gang) målte lårbein, så på ryggrad, målte hodet osv. så jeg er fornøyd. ble både medisinsk og for kosen sin skyld
anema80 Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Var hos legen min igår, og hun tok også både vanlig ultralyd og 4 d ultralyd. Vi fikk filmsnutt og bilde med oss hjem. Vi ble kjempeoverrasket for det var ikke noe vi hadde spurt spesielt om Det var kjempekos!!
Mars11 Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Vi skal ta 3D UL, mest for kosens skyld (bildene) - men også fordi vi ønsker å få bekreftet kjønnet. I Sandvika tar de vanlig 2D UL før de begynner på 3D - så da får man også en gjennomgang av alle mål mv - slikt som man gjorde på ordinær UL. På Ultralydklinikken i Sandvika anbefaler de at man er ca i uke 28 ved 3D UL.
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 Om jeg ikke husker helt feil, må man ha med det "gravidskjema" til sandvika og, så man kan bekrefte at man har vært på "vanlig" UL kontroll i uke 18. Dette er vel fordi de ikke vil "leke sykehus", men kun tilbyr 3D og 4D UL som en tilleggstjeneste.
Lillefot08 Skrevet 13. august 2008 #7 Skrevet 13. august 2008 Hvor mye koster det sånn ca. for 3 D ultralyd? Har så lyst, bare litt i tvil om hvor jeg skal ta hen. Bor i Oslo.
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 13. august 2008 #8 Skrevet 13. august 2008 VI skal på Ultralydklinikken i Sandvika den 17 September. Det koster 800,- for en 45min konsultasjon og da får du med DVD med 20-50 bilder av fosteret pluss videoklipp(4D), og du får de beste bildene på fotopapir! Jeg tror det er det rimeligste jeg har funnet, og det er mange som skryter av stedet og! Sjekk på www.ultralydklinikken.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå