Mamsen87 :) Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Halvbroren min ble født med hjertefeil. Kom til og tenke på det nå.. Jeg har jo oppgitt til jordmor og lege at vi ikke har noen arvelige sykdommer i familien.. Er hjertefeil arvelig? Jeg vet jo ikke om det er fra pappan vår sin side eller om det er fra mamman hans sin side.. Og jeg kommer nok ikke til og finne ut av det heller.
~sjiraff~ Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Ja, det er litt større sjangs for å få barn med hjertefeil om en har hjertefeil selv hvertfall.
Mamsen87 :) Skrevet 13. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2008 Hmm.. Ja, okai.. Kanskje jeg bare skal si det til jordmor da, ho vet vel om det er noen større risiko enn ellers..
lisemor;)29.06.07<3 Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 pappaen til vesla her er født med hull i hjertet, og det er vesla og... Det er jo heldigvis ikke så alvorlig, men "skummelt" nok:/ Så svaret mitt er ja, det er større sjanse for å få barn med hjertefeil om en har det selv... Vi opplyste om pappans hull i hjertet til jordmor, men hun sa det ikke var arvelig, og ut kom jenta med hull i hjertet og vi fikk vite av hjertelegen at det var faktisk arvelig... Så det er nok ikke alle som vet at det er det.... Bare så man er klar over det:)
Mamsen87 :) Skrevet 13. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2008 Ja, det var det han hadde også. Tror det var to eller tre hull.. Da sier jeg ifra jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå