Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

alle snakker om ammetåke.. hva innebærer det? hvordan blir man liksom? hvor lenge varer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg for min del tror dette bare er et uttrykk som ikke har direkte tilknytting til amming, men at man blir "tåkete"/sløv når man har født. Kroppen skal normalisere seg etter et langt svangerskap, man skal sette seg inn i mye nytt og mange skal amme og være oppe til mange rare tider i døgnet - ergo blir man sløv og har hode helt andre steder - og man kaller det ammetåke. Jeg har en del venninner som ikke ammer, de får et ikke til, men de er også i ammetåka.......så jeg tror det mest er et uttrykk som sagt. Det gir seg når du får kontroll og kommer inn i div rutiner og kroppen har funnet tilbake til normalen igjen.

....tror jeg da :o)

Skrevet

Takk for svar! Noen fler som mener/kan noe om dette??

Skrevet

Hei

Ammetåke er dårlig hukommelse og det at du blir litt "svimete". Leste et sted(husker dessverre ikke hvor) at nå har de vitenskapelig bevist at pga alle hormoner du produserer i forbindelse med svangerskap og opptil et år etterpå gjør at vi får dårligere hukommelse. Merket veldig tidlig at jeg begynte å bli "svimete". Syns det var veldig kjekt å få det svart på hvitt at det faktisk er noe reelt:)

Skrevet

Hmm.. Interessant.. Da tror jeg at jeg har en litt mer forståelse for hva dette er.. Takk!

Skrevet

Ammetåke er vel egentlig et resultat av mangel på søvn og hvile - i tillegg til hormonpåvirkningen.

Skrevet

det har ihvertfall ikke noe med amming å gjøre, for jeg har ikke amma i det hele tatt, mne gud så glemsom man blir.hehe...for å si det sånn så lever jeg fra dag til dag og husker svært lite av det jeg gjorde dagen før..hehe..til tider ganske slitsomt ja. snuppa er 2 1/2 mnd nå og det holder på enda..hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...