*tornerose* Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Har hørt så mye om at 3. fødsel er laaaaang og vond, noen med erfaring og lyst å fortelle om sin 3. fødsel i forhold til nr. 1 og 2?.... Gikk det kjappere eller tok det lenger tid??? Fikk dere før termin eller etter termin??? Vet at dette med fødsel er individuelt, men litt kjekt å høre om andres erfaringer og opplevelser :-)
*Super*Mamman* Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Fødselen min gikk kjempegreit.4 dager etter UL terminen, 1 dag før mensen terminen.. Fikk rier i ett-tia om natta, dro på sykehuset klokken 5. Var ikke heeeelt sikker på om det var i gang, hadde hatt så mange jukserier i ukene i forrveien.. Kom på sykehuset- 4 cms åpning.. Hadde hyppige rier, men de var ikke sååå vonde liksom. Lå for meg selv på fødestuen med lystgassen fram til klokken syv. Da begynte det å gjøre "litt" vondt. Riene kom med 1-2 min mellomrom, og varte i ca 1 min. Men syntes ikke det var så vondt som sist. Sa at jeg ville ha epidural etterhvert . Var sikker på at jeg hadde mange, mange timer igjen. Var jo ikke i nærheten så vondt som sist.. Men nå hadde jeg jammen meg full åpning gitt.Ikke noe epidural her nei.Hehe... ikke lenge etter var gutten ute:) Ca 7 timer med rier, og ingen rifter nedentil:) Skal sies at 1.mann kom med akutt KS, så vet ikke helt om dette regnes som min fødsel nr 2 eller 3...
trebarnsmamma84 Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Hei...Fekk min nr 3 i juni.. Første fødselen var på termin, og då brukte eg 29 timer... Andre fødselen kom 2 dager over termin, og brukte då 7.5 time frå eg vakna med rier og til gutten var ute. Eg har høyrt at nr 3 er enten ein som kjem fort,eller ein som er treig...altså ein luring.. Her vakna eg med rier kl 3.Var på sjukehuset kl 07.15.hadde då 6-7 cm...kl 8 tok dei vannet for å få fortgang,men han låg så høgt oppe.Eg hadde veldig dårlige rier,vart berre 15-20 sekunder og hadde ingenting å jobbe med..Fekk då akupunkturnåler og etter 3 rier med dei var guten ute...kl 09.52,...så gjekk nesten 2 timer frå dei tok vatnet til han var ute... Nr 3 var den tøffaste fødselen pga av dårlige rier og at han låg så høgt oppe....sydde ingenting med nr 3...det har eg gjort med dei 2 andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå