Gå til innhold

Til dere som vasker stumpen til lillemann med klut..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere vasker ungene med klut, tar dere ny klut for vær gang dere skal vaske stumpen på en dag?? når bytter dere kluter?? Tenkt mye på dette jeg, og har 50 gasskluter, så lurer da på om jeg kanskje skal kjøpe flere hvis jeg må bytte klut vær gang jeg bytter bleie? Hva gjør dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil heller tipde om Mesoft fra apoteket.

Billig, like sterkt som klut, enkelt å få bort all dritten med og kastes etter bruk.

Hadde aldri giddet vaske kluter hele tiden, de bæsjer jo som gale den første tiden, he he.

Skrevet

50 gaskluter???!!!! Det synes jeg høres voldsomt mye ut altså. Slipper å vaske så ofte da i alle fall. Vi brukte klut og vann på minstetulla når hun var lita. Var det bæsj skylte vi rumpen i dusjen/vasken, var det tiss skifta vi bare bleie. Vsaka kun grundig med klut på morgen og kveld...så da holder det med en pr dag. Gjorde det hos oss i alle fall.

Om vi skulle vaska bort bæsjen med en klut ville det kanskje gått noen flere kluter da...men tror jeg ville tørka litt med papir eller noe først. Fungerte supert å skylle bort i alle fall, var aldri sår heldigvis:)

Skrevet

Forresten, 2 kluter om dagen...kjekt å ha en til ansikt og:)

Skrevet

jeg har planer om å skille 2 kluter for ansikt og rumpe stump :P hehe.. jeg har fått ganske mye gasskluter av folk, men kjekt å ha :P hehe

Skrevet

Syns gassklutene e litt store til vask så bruker den til tørking av stumpen og vasker med de gul, rød -og blårutete klutene fra sparkjøp. Har lav kran så skylling på badet går ikke men er gankse praktisk hvis mulig. og skånsomt.

Skrevet

Jeg bruker klut.. tar en ny klut hver gang jeg skal vaske stumpen ja..

Hvis han har bæsja så tar jeg først våt servietter..

Men jeg vasker jo rompa morgen og kveld + når han har bæsja.. ikke hvis han bare har tissa sånn ellers liksom..

Skrevet

jeg bruker heller ikke gasskluter.. bruker sånn små hvite med farget kant rundt.. fåes kjøpt enkelthvis på babyshop.. eller i pakker på princess ;)

Skrevet

fint å få så mange svar.. lurt lenge på dette med om jeg skal bruke klut, eller våtservietter, for tenker litt på att ikke alle babyer tåler dette og får en veldig sår stump.. :)

Skrevet

har slike hvite med farget kant rundt også, er kjøpt på princess, har vel 15 av de eller noe.. men fått så mye forskjellige kluter, og syntes det er kjekt å prøve ut de forskjellige klutene :)

Skrevet

jeg har også brukt en ny klut hver gang. våte kluter samler jo ganske mye bakterier. Men med 50 stykker burde du klare deg rimelig lenge skulle jeg tro.

Skrevet

det er jo forskjellig fra unge til unge.. jeg har brukt våtservietter daglig i 19 mnd.. og han har aldri vært sår på stumpen.. Bruker de fra coop mega eller first price sine. Det er jo bare å prøve ut;)

Skrevet

Er vel sånn når man er førstegangs, litt nyfiken på alt :P hihi

Skrevet

Det er gasklluter de hvite med farget kant også!

Det er akkurat det samme som de store.

Vi brukte mange kluter, men 50 holder sikkert i massevis.

Liker ikke å bruke papier, men de vaskepapirserviettene til Europris var gode og ble brukt litt.

Særlig var de med i stellebagen for bruk der det var vask

Skrevet

her har jeg bare hatt de under vasken når de har bæsjet..

:)enkelt å greit.

Skrevet

Vi bytter klut etter hver bleie.

Heller det enn våtservietter og mesoft. Det blir unødvendig mye søppel av slikt...

Skrevet

Har en stor dusj jeg kan vaske stumpen, men tenkte da att jeg først har vasket den under dusjen, da går det vel med en klut om dagen til stumpen??

Skrevet

Når de er veldig små så har jeg pleid å bare holde babyen over armen og ta hele stompen under rennende vann i vasken jeg, og vaske bort med hendene.. Er jo helt flytende det som kommer ut uansett så det renner jo av når man får litt lunkent vann og evt en ørliten mild såpesprut på.

Skrevet

Jeg kjøpte en drøss av disse gasklutene som spar kjøp har. Kjempesupre! Bruker en ny hver gang. De tørker ganske fort også, samler de opp i en egen liten korg på badet, så vasker jeg de når det har blitt en del.(har de også på kjøkkenet der jeg vasker ansiktet etc til lillemann etter et måltid. Da bytter jeg ny hver gang og hiver de i en egen korg på vaskerommet som er rett ved siden av kjøkkenet)

Når jeg vasker dem vasker jeg dem på kokvask. Så tørker jeg dem i tørketrommelen:)

Vasker alltid bort bæsj med våtservietter først...

Er så fornøyd med disse vaskeklutene, at de hadde jeg ikke kunne vært foruten! Gode og myke til barnestompen:)

Skrevet

hei, jeg har aldri brukt våtserviett fordi min sønn er så sensitiv på huden og reagerer på alt annet enn vann. vi har brukt kluter som kokvaskes. jeg bruker 2-3 pr.dag og kokvasker alle kluter på kvelden etter lgging. alt går i tørketrommelen også.kluter og lunkent vann holder lenge for å vaske barnet fra topp til tå.

skal jeg ut på tur eller bort har jeg alltid emd en fuktet klut i pose i stellebaggen.... nå er min sønn 3 og vi venter nummer 3 og jeg vil gjøre det samme denne gang også. kluter, kluter og atter kluter. jeg synes det er så mye parfyme og annet i disse våtserviettene. min sønn så ikke ut etter å ha blitt vasket med våtservietter....

gjør det du synes er best for deg og barnet ditt.

Skrevet

Svaret er ja, her bytter vi klut for hver bleie. For denne gutten her bæsjer i hver bleie, har enda ikke hatt en bleie uten bæsj siden han ble fædt for 7uker siden.

Kunne aldri tenke meg å vaske meg selv med samme skittne klut 2 ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...