Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter jeg testet positiv med el-test den 11.08 på kvelden og den var positiv. Mannen var da på reisefot. Testet igjen i går kveld 12.08 på kvelden og den var da allerede negativ.

Vi hoppet i høyet allikevel. Har vi noe sjans denne pp eller var EL allerede over for denne gangen.

Det står jo i brukssanvisningen at man kan forvente eggløsning innen 48 timer når man har testet positiv. Det jeg ikke skjønner hvordan kan den da bli negativ bare etter 24 timer.

Kan det ha truffet denne pp tro??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vanskelig det der.. men tror det er sånn at en har størst sjanse for befruktelse hvis en har sex rett før/under eggløsningen, for sædcellen kan jo leve noen dager oppi den lune varme hulen vår :-)

men så kan visst også eggcellen leve et døgn tror jeg, etter el, så er jo også sjanse for det da..

er ikke sikker på om dette er riktig, men tror kanskje det er sånn, etter hva jeg har lest her inne tidligere :-)

lykke til! klem :-)

Skrevet

Testen blir negativ når egget er sluppet. Og etter det er sluppet lever det i ca 24 timer. Noen har lang LH stigning(hormonet som gjør at egget slippes) andre kort

Jeg ble gravid helt på tempen av eggløsningen, altså vi hadde kun sex dagen etter positiv test. Så du har nok en liten sjanse ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...