Gå til innhold

Flytte 100 mil med barn på 3 og 5 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer sterkt og flytte til mitt hjemsted som er 100 mil fra der vi bor nå. Hovedårsaken er boligprisene. (Vi har ikke råd til hus der vi bor nå men det har vi om vi flytter. Har faktisk ett på hånda også men han hadde heldigvis ingen hast med og selge siden han leier det ut pr i dag.)

Men spes jeg kanskje er litt usikker på hvordan barna vil takle det siden de, mest snuppa på 5 år, er veldig knyttet til farmoren her og også vennene sine. Vi flytter da så nærme min familie at de vil kunne ha daglig kontakt med mormor og morfar og andre i familien. Barna har også noen venner der da.

Snuppa begynner på skolen neste høst så vi flytter innen 1 august neste år slik at hun kan begynne på sfo da. Hun er ganske sjenert av seg og trenger litt tid før hun blir trygg. Gutten min tar ting greit så tror nok han vil klare seg bra egentlig.

Noen råd til hvordan gjøre det best for dem?

Har dere tips til hvordan søke på jobb uten at en stilling er utlyst? Jeg og sambo må jo ha jobb før vi flytter men samtidig har jeg 3 mnd oppsigelsestid der jeg jobber nå og sambo har 2 så vi kan jo ikke akkurat begynne på dagen heller om vi får jobb.

Er det best å sende mail med forespørsel om jobb eller ringe, evt møte opp? Jeg ønsker jobb i butikk helst mens sambo i snekkerfirma eller datafirma.

Ble mange spm dette men er så mye som må ordnes før vi kan flytte og litt vanskelig og komme i gang liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...