Faylinn Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Sist jeg var gravid fortalte jeg det på jobben i 11. uke og da var sjefen så fornøyd fordi hun og en annen allrede hadde snakket om at de trodde jeg var gravid for jeg så så pjusk ut. Sååå fornøyd med seg selv. Denne gangen tenkte jeg derfor at jeg skulle vente til noen spurte, men ingen spør... :-) Er jo "bare" 13+3 men jeg synes magen er supertydelig! Det er jo noe helt spesielt med sånn struttegravidmage som sitter litt høyt opp? Ble tidlig stor syns jeg. Venner og familie fikk vite det med en gang, så det er bare på jobben jeg kjører dårlig humor. :-) Lurer på om de tisker og hvisker eller om ingen har tenkt tanken?
Åse x 2 Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 hehe...jeg også. Det er så utrolig mange som har spurt de siste årene, "når kommer neste mann?" Vi har blitt ganske irritert over dette, spesielt siden vi slet litt med å bli gravid denne gangen var det litt sårt... Konsekvensen, og jeg vet at det kanskje er litt dårlig gjort, er at bare nær familie er blitt orientert. Nå er jeg snart 15 uker på vei, og folk begynner å gjette...... Synest det er ganske utrolig, men litt vittig, at folk faktisk tør å spørre. Man har jo hørt historier om folk som tar feil om sånnt.... På jobben har jeg heller ikke fortalt noe, men det er først og fremst fordi jeg kvir meg sånn. Men det er gjerne bedre å hoppe i det enn å vente på at de skal gjette det akkurat her...
Giinaღ Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Sjefen min er gravid. Her var det INGEN som spurte henne om noe før hun fortalte det selv, 6 mnd på vei!!! Nå hører det med til historien at hun er ganske liten fortsatt (1 mnd før termin) og hun gjorde det med vilje da hun hadde hatt en traumatisk opplevelse hvor babyen hun hadde i magen sist måtte fødes ut tidlig med stor hjertefeil, så kan på en måte forstå henne. Jeg, derimot, kommer nok ikke å kunne holde det hemmelig stort lenger. Er 17 uker på vei og magen er på god vei hehe. Tror jeg sier det på avd.møte i morgen. Da skal vi planlegge fremover så har nesten ingen valg
Bic&Bac Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Jeg har ikke holdt det hemmelig. Men begynner i ny jobb nå, og skal fortelle det med én gang. Grunnen til det er at jeg har alle mine kontroller på sykehuset, og har ofte kontroller. Så tenker at det er like greit å fortelle at jeg er gravid og hvorfor jeg kommer til å dra så mye til legen, så kanskje jeg får litt forståelse for det. Er 14+3 i dag.
Mars11 Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Jeg fortalte det til sjefen og noen kollegaer da jeg var ca 12-13 uker på vei. Da fikk jeg høre at noen av dem hadde lurt til på om jeg var gravid, men ingen hadde turt å spørre. Jeg hadde bare litt mage, kunne like gjerne ha lagt på meg ett par kilo... Nå hører det med at vi giftet oss i januar - så sjefen min regnet med at det etter hvert ville bli min tur...
småsmurf Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 Det er vel ingen som tørr å spørr, om ei dame er gravid, sånn før det virkelig synes.. Alle er vel redde for å fornærme dama, i tilfelle hun faktisk bare har lagt på seg og blitt lubben..=) Så jeg tror du kan vante lenge på at noen skal spør.... Selv om du synes at du har en tydelig gravid mage, så er det ikke sikkert at andre ser det. Jeg er på det lubne stadiet framdeles, uke 15..=)
Åse x 2 Skrevet 13. august 2008 #7 Skrevet 13. august 2008 helt enig smurfemor, det er derfor jeg er så forbauset for at så mange faktisk spørr! Naboer, fjerne bekjente, nære og fjerne venner... Men jeg ER jo gravid, så da er det jo helt greit.... ; )
Sølvi77 Skrevet 13. august 2008 #8 Skrevet 13. august 2008 Jeg har som prinsipp å aldri spør om noen er gravid! Har "tråkket i salaten" et par ganger og gjør aldri det omigjen. Har derfor heller den oppfatning at den som er gravid bør si det selv; selv om det ikke er alltid like enkelt å finne en grei innledning.. Jeg vet ikke hvilke jobber dere har, om arbeidsgiver må hente inn vikar ol. Dersom det er tilfelle synes jeg det er litt dårlig gjort å vente lenge med å si det, arbeidsgiver trenger litt tid til å finne en god erstatter. I tillegg kan en gravid plutselig bli sykemeldt og da er det godt at arbeidsgiver har fått tenkt seg ut en liten back-up plan. (jeg mener at en bør si det til sjefen når en har passert uke 14/15 sikkert mange som er uenige, men det er min mening.)
Venja Skrevet 13. august 2008 #9 Skrevet 13. august 2008 Sist fortalte jeg det til sjefen i uke 11 da jeg skulle på tidlig ul. Og da alt så bra ut på ul i uke 12 var det faktisk sjefen som fortalte det til de andre på avdelingen min (hadde sagt at det ikke var hemmelig, så helt greit det). Denne gangen har jeg også fortalt det til sjefen, i uke 12. Men situasjonen er litt anderledes enn sist... har skiftet arbeidssted så sitter i en annen by en mine kollegaer så er vel et fåtall av dem som vet det ennå... men det begynner vel å spres tenker jeg. De som jeg deler kontor med nå (flere små firmaer) har jeg fortalt det til sånn litt etterhvert.... Syns han siste jeg sa noe til har hatt et granskende blikk, men ikke sagt noe. Da var jeg 21 uker på vei og magen viser godt siden det er nr 2. Er fortsatt noen jeg ikke har sagt noe til, men regner med de ser det. Har ikke så mye med dem å gjøre så gidder ikke anonnsere det sånn veldig. Ventet i grunn på å få noen kommentarer da det nærmet seg halvveis og magen viste godt.... men jobber sammen med bare menn så de har nok ikke tenkt tanken siden vi har en liten en fra før.
Soloho Skrevet 13. august 2008 #10 Skrevet 13. august 2008 Jeg er 22 +1 og i dag fikk jeg det første spørsmålet. En som sa "Nå våger jeg å spørre...er du gravid? Synes jeg har sett det, men har ikke turt å spørre..." Hehe. Litt surt å tråkke i salaten da. Har fortalt det på jobb til de som det har falt seg naturlig å si det til, men gidder liksom ikke å avbryte for å skyte inn at, forresten...jeg er gravid.
Otilia *FØDEKLAR* ♡ Skrevet 13. august 2008 #11 Skrevet 13. august 2008 Skriver under på den Fjollsa. Akkurat slik føler jeg det også. Blir liksom så teit å bryte inn med, "forresten du, jeg er gravid jeg"... nei.. folk får spør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå