Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Hei, jeg testet positivt på graviditetstest på mandag!! :-) Jippi:-) Nå har jeg fått årtidenes største og vondeste herpesutbrudd nedentil!.. jeg som trodde jeg var ferdig med det der for lenge siden... Er det noen som vet om det kan være farlig for spiren?.. Hva skal jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Jeg tror ikke det, men det er sjangse for smitte ved fødsel, men ellers ingen farer,, tror jeg... Gratulerer med posetiv graviditetstest:)
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Du blir aldri ferdig med det. Du har viruset i kroppen resten av livet og kan få utbrudd når som helst og det kan gå leeenge mellom hver gang. Du skal helst ikke ha utbrudd under fødselen, tror jeg, da kan babyen bli smittet. Så hvis du har utbrudd noen uker før termin, må du ta kontakt med lege og se om du kan behandle det.
FuckFace Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Klippet fra http://www.olafia.no/herpes.htm HVA HENDER DERSOM JEG HAR HERPES OG BLIR GRAVID? Det er ikke farlig for barnet at moren har utbrudd av herpes under graviditeten. Viruset går ikke over til fosteret. Men under selve fødselen kan barnet smittes. Det kan derfor for noen være aktuelt å ta forebyggende medisin i slutten av svangerskapet. Dersom man har tegn til herpesutbrudd rett før termin kan det bli aktuelt å ta keisersnitt. HVA HENDER DERSOM MIN PARTNER HAR HERPES OG JEG BLIR GRAVID? Førstegangsinfeksjon hos moren mot slutten av svangerskapet utgjør den største faren for at det nyfødte barnet skal smittes med en livstruende infeksjon. Dersom mannen har tilbakevendende herpes genitalis, og du selv ikke har hatt symptom på herpes, bør det brukes kondom siste 3 mnd av svangerskapet. Avholdenhet kan likeledes være aktuelt for å unngå en førstegangsinfeksjon nær fødsel. Munnsex bør også unngås hvis mannen har munnsår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå