Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 han er 1 år og 4 mnd blitt, og lurer på om noen har gode tips, feks om ting jeg kan ta med osv? Han får en flaske melk hver gang før han skal sove (både middagslur og til kvelden) til kos, og jeg lurer på om jeg burde kjøpe med Morsmelk erstatning til han i stede for å kjøpe melk i syden? Har hørt fra mange at melken ikke er serlig god der? Skal foresten til mallorca i spania. Er det ellers noe jeg bør ta hennsyn? Takk!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Beklager å måtte si deg ikke for å være slem men jeg forstår meg ikke på foreldre som må dra med seg småtassene sine til Syden
prinsessa av HOR Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Jeg forstår meg ikke på foreldre som tror at de verken har bleier eller babymat i "syden". Tro det eller ei men de får faktisk barn i Spania også!!! Blei du sjokka nå???
mor_til_2_84 Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Jeg er faktisk så sær at jeg ville tatt med morsmelkerstatning uansett jeg da... Men det er meg. Ville også kjøpt sånn soldrakt eller hva det heter. Ser ut som en våtdrakt med korte armer og ben. Har du på denne tilsvarer den solfaktor 50, og du er sikker på at sønnen din er beskyttet på de mest utsatte stedene. Har du favorittkremer osv til sår rumpe eller andre ting unger kan plages med, ville jeg tatt med de og. Vet ikke om det finnes. Men dersom det gjør det, er det kanskje gunstig å gi ungen mageregulerende tabletter før reisen. Ukjent mat, og bakterieflora kan fort føre til magetrøbbel. Og det er kjipt å få på ferie. P.S Er så irriterende at folk ikke bare KAN SVARE PÅ DET DET BLIR SPURT OM ISTEDET FOR Å BARE SLENGE MED LEPPA!!!!!! DRIT I Å ENGASJER DERE DA VEL!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Seriøst? får de også barn jøss så utrolig,det visste jeg ikke haha Poenget er vel hvem som har utbytte av det miljøskiftet ungen el mora for en egoistisk tankegang enkelte har,det går ann å vente til barna blir større men det klarer vel ikke du over.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 Tusen takk mor_til_1_snart2_84!! Hyggelig med ordentelige svar;) Salve til stumpen og ellers kommer jeg til å ta med også ja;) Soldrakt hørtes jo kjempe lurt ut, takk for tipset! Er litt sær jeg også, så tror nok jeg tar med MME bare for å være sikker;) Til dere andre: Må nesten bare le av dere, selvfølgelig vet jeg at det finnes barn i Spania også! men har faktisk aldri vært på sydenferie med småbarn før, så vet ikke hva jeg burde ta med, og hva jeg kan kjøpe der..! Og ja, bleier skal jeg faktisk ta med, grunnen til det er at lillegutt reagerer på mange typer bleier, og kan bare bruke pampers. Om man skal kjøpe spanias "svar" på pampers i spania må man faktisk ut med mye mere enn de koster her i norge! Dessuten liker jeg ikke melk selv, og tidligere når jeg har vært i syden har jeg derfor aldri kjøpt melk, men har hørt mange som sier de ikke er gode osv... Og nei, jeg føler ikke at det er egoistisk å ta han med på en slik tur i det hele tatt, vet han kommer til å kose seg mye;) Kanskje det bare er du som ikke har råd til å reise til syden med dine barn og derfor er sjalu?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 Sjalu nei hvorfor må en på død og liv reise dit mens de er så små,gutten din vil aldri huske den turen heller,men kan gi deg et tips kjøp ørepropper på apoteket til gutten din så han ikke får vondt i ørene sine når flyet skal lette og lande
mor_til_2_84 Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 Herregud, folk må da få reise til syden akkurat når det passer dem!!! Kanskje det å være i syden er godt for foreldrene, som igjen gjør at ungen får det bra. Og med tanke på at det faktisk finnes barn i Spania, så kan det da for pokker ikke være så ille å ta med våre barn dit??????????????????????????? Hjelpes meg så mye piss folk klarer å få ut av seg.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #9 Skrevet 12. august 2008 Joda, det hadde jeg klart helt fint;) Men så mange med små barn (også mye mindre enn min gutt) reiser til syden med sine hvert år, de stor koser seg, og barna har absolutt ikke vondt av det! Så hvorfor er det egoistisk egentlig? Fordi jeg skal ha med meg sønnen min på ferie, og vi skal kose oss? Vet han kommer til å kose seg, i alle fall minst like mye som meg og sambo.. Skjønner ikke at dette virkelig skal være noe å klage på for dere "ekstreme-mødre" som ikke kan bevege seg bort fra ungen før h*n er 2 år, være hjemmeværende mor i mange år osv.. Skjerp dere, det finnes virkelig verre ting her i verden enn at familier reiser til syden med et barn på nesten 1,5 år? Dere har virkelig altfor få bekymringer som syns det er gale.. Skjerp dere!!
3troll Skrevet 13. august 2008 #10 Skrevet 13. august 2008 Du bør ta med bleier og erstatning hjemmenifra. Det er både dyrt og dårlig utvalg etter min erfaring.Ta med ferdig erstatning på kartong og fruktpure til nødmåltider på stranda ol.Er ikke enige i de som sier han er for liten.Han er jo ikke spebarn heller.Kos dere,det er kjempefint for barn på mallorca.Var i Alcudia i fjor,da var yngstemann 2 og ett halvt.God tur!!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #11 Skrevet 13. august 2008 Jeg blir helt stum jeg... Hva i all verden er så galt med å dra på ferie med ungen sin?? En liten gutt på 1,5 år kommer til å synes det er kjempe stas i syden! Der er det badebasseng og sikkert masse aktiviteter for barn. I tillegg er det godt for hele familien å komme seg vekk og få litt kvalitetstid sammen, uten jobb, husvask og stress. Dessuten er det ikke alle barn som får vondt i ørene av å fly. Sønnen min på 7 mnd har allerede flydd tre ganger, og han har sovet seg gjennom det hver gang! Uvitende idiot! Stakkars små barna som blir tvunget med på feire... Nei, huff så fælt.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #12 Skrevet 13. august 2008 tusen takk til dere med skikkelige svar!;o) Vi gleder oss veldig, og ser ikke på det som en egoistisk handling i det hele tatt, blir nok godt for alle å komme seg bort litt. Er til Alcudia vi også skal, og har jo da valgt et veldig barnevennlig hotell, slik at det skal være litt for gutten vår også Takk for gode tips 3troll, da skal jeg gjøre det! I dag skal det handles inn til reisen! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå