Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Nesten redd for at noe er på gang jeg altså! Det kjennes nesten slik ut, jeg får så kraftige kynnere at jeg må stå i ro og holde meg fast. Vokner enormt mange ganger på natten pga dette, og det er utrolig vondt.. Kjennes både i magen og litt i ryggen, har mest vært de siste 4 dagene. Og i tillegg er de ofte syns jeg, somregel 4 stk i timen som er kraftige, og flere som ikke er så gale... Har hatt litt kynnere tidligere også, men de har vært svake og "normale"... Noen som vet om dette er normalt? Skal ringe til jordmor i morgen.. Problemet er at jeg skal reise på langtur om 2 uker, og er lit urolig på hele greiene.. Skal sies at jeg har en stressende jobb hvor jeg står mye.. Vet ikke om det har mye å si men? Andre som har det på samme måte så tidlig, eller er jeg alene?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Du MÅ ringe fødeavdelingen å få komme på en sjekk. Du bør jo få sjekket om dette er kynnere eller rier. Jeg hadde det sånn som deg, men jeg var litt lenger på vei. Tok det ikke seriøst nok og det endte med prematur fødsel. Jeg mener ikke å skremme deg, men jeg mener helt seriøst at du bør få sjekket opp dette her. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Uff ja! har begynt å bli nervøs for dette nå, så skal ringe ut i morgen! Så det er ikke normalt..? Uffa:( Tusen takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Hei igjen. Det er jo normalt med kynnere, men det er ikke normalt at de skal være så kraftige. Lov meg å få sjekket dette så fort som mulig du. Det vil nok helst gå bra, men det kan hende at du må holde deg i ro. Jeg håper virkelig at det går bra med deg:) Jeg mener som sagt ikke å skremme deg, men jeg har opplevd dette selv så jeg blir litt bekymret når jeg hører om andre.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Jeg ville ringt føden nå jeg. Greit å få sjekket det opp med en gang. Jeg hadde ikke så sterke kynnere da jeg var gravid, og ikke så tidlig. Håper alt ordner seg. Prøv iallefall å slapp av så mye som mulig..
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 Kom deg på føden og det er litt fort,det kan være tidlig fødsel på gang hadde ikke ventet ett sekund
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 Husker når jeg var i uke 20 hadde jeg også utrolig sterke kynnere. De kom spesielt når jeg var på jobb. Og jeg har en jobb der jeg må stå og gå og bevege meg veldig mye. Tenkte ikke noe mer på det, for ble sykemeldt pga bekkenløsning en stund etterpå, men er ganske sikker på at det har en sammenheng! Du får nok beskjed om å ta det roligere! Men hvis de kommer når du sitter helt i ro og slapper av, tror jeg du bør ta en telefon til føden i kveld!!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 Ja, jeg skal legge meg nå å slappe av, hvis de fortsetter like dan i løpet av natten så ringer jeg føden! Litt nervøs i og med at vi reiser på ferie om 2 dager da, lurer på om jordmor sier at det ikke er lurt i så fall! Er foresten gravid med andremann, så vet at flergangsfødende kan merke kynnere bedre enn førstegangs, men kan likevel ikke skjønne at de skal være så sterke. Tusen takk for svar, det setter jeg pris på!!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #9 Skrevet 12. august 2008 Ja det ville jeg også tenkt, men i og med at jeg vokner mange ganger pr natt med sterke kynnere (Så gale at jeg vrir meg i smerte) og også når jeg sitter helt i ro og slikt så begynner jeg å lure. HI
suski22.12.08 Skrevet 12. august 2008 #10 Skrevet 12. august 2008 Helt lik min historie. Jeg gikk med kraftige og smertefulle kynnere i 2 uker. Så gikk slimproppen- og da først fikk jeg fingern ut og dro på sykehuset. Der sjekket de livmorhalsen min for kontroll om fødsel var i gang Noe den IKKE var, og det var jo0 sable fint å høre gitt. Fikk 4 uker sykemelding med 2 uker 100% og beskjed om å holde meg I RO. Magnesiumtilskudd skulle visstnok også bryte kynnerne. Nå har jeg liggi på sofan i 1 uke og det er mye bedre :-D. Men det kommer tilbake like jævlig som før bare jeg ser hardt på en vaskekost. GRRRR. Håper 1 uke til hjemme gjør meg i stand til å jobbe. Er litt sånn type som bare har ett gir- HØYGIRET, så 1 uke i sofan var nok det beste jeg har gjort. Den første dagen var magan steinhard som vanlig, de neste 2 dagene ble den semihard og nå er den faktisk myk som smør når jeg er HELT I RO: Men få sjekket den livmora di fort som svint. Er 21 uker ca i dag jeg. Kan du ikke sende meg en PM eller skrive nytt inlegg når du har sjekket opp ting? Jeg er fremdeles litt redd og skeptisk til situasjonen min, er redd jeg må ligge i 4 mnd til- selv om ingen har sagt noe sånt da heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #11 Skrevet 12. august 2008 Åå, så godt å høre at andre har det slik også!! Selvfølgelig ikke godt i den forstand, unner jo virkelig ingen dette her! Jeg er 20+4 i dag:) Uffda, det høres ikke ut som en kjekk situasjon nei! Bra du er flink å ta det med ro nå da, selv om det sikkert ikke er lett om du er vant til høygiret!! Jeg føler jeg er flink å ta det med ro, i alle fall noen dager.. Men kynnerene er liksom like vonde uansett, så blir litt oppgitt! Blir egentlig glad om jeg "bare" får beskjed om å ta det med ro, skal gjøre alt for at det skal bli bedre i alle fall! Uff, du må ikke snakke!! Skal jammen bli tungt om du blir liggende i 4 mnd! Være flink å ta det med ro siste uken i alle fall, så går det nok bedre får vi tro;) Joda, klart jeg kan det!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #12 Skrevet 13. august 2008 Ville bare oppdatere dere.. Har ringt og ringt i hele dag til jordmor, men fått beskjed om at så lenge jeg ikke er i fødsel så kan hun ikke ta i mot telefonsamtale fra meg siden hun var så fullbooket i dag. Time fikk jeg jo da selvfølgelig heller ikke.. Så da går jeg her da.. skal snart reise, og vet ikke om det vil være bra å reise så langt å være borte så lenge om dette ikke kommer seg.. Skal no også sies at kynnerene var mye bedre i natt, hadde bare noen som var så vonde, og det var mye lengre tid mellom dem.. Så kanskje det bare har vært fordi jeg har vært vanvittig stresset at de har kommet? Har hatt fri i dag, og nå er det litt bedre heldigvis;) Litt synd å skulle ringe til jordmor men føle at man "maser" når det faktisk er ting man er bekymret for.. Men men, slik er det vel å bo på et pitte lite sted med lite hjelp rundt om...! HI
suski22.12.08 Skrevet 13. august 2008 #13 Skrevet 13. august 2008 Jeg ringte til føden når slimproppen gikk. Samtalen varte i max 30 sek hvor hun jordmora sa at "dette gjør vi ingenting med, du må bare se det an" Yeah right tenkte jeg, skal vel ikke ha vondt i flere uker og så kraftige kynnere og bare se det an? Så jeg ringte fastlegen min, etter å ha snakka med han bestilte han ø.hjelp time på sykehuset. Og når jeg kom dit hadde pipa en helt annen låt: " dette tar vi svært alvorlig, nå skal vi utelukke at du er i fødsel, sjekke livmorhals bla bla bla" Så prøv veien om fastlegen, kanskje han gidder å høre på deg mer enn de 30 sek jeg fikk av jordmor som tok telefonen på sykehuset....... Sjeleglad for at jeg sjekket ut det, og at jeg har mulighet til å roen litt ned her. I dag verker anklene mine noe sykt, har sikkert fått litt hovne bein etter å ikke ha beveget meg på 1 uke, jeg veit ikke. Denne ungen har virkelig gitt meg hypokondersyken føler jeg selv. Æsj.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #14 Skrevet 13. august 2008 Hun snakket med meg veldig lenge, faktisk i 20 minutter tror jeg:) Og hun sa også at hvis jeg var veldig nervøs for at det kunne være noe mere skulle jeg så klart få komme inn. Hadde jeg vært førstegangs hadde jeg blitt tatt inn uansett også. Følte hun var veldig flink og behjelpelig. I dag har jeg nesten ikke hatt kynnere, bare slike små som er litt ubehagelige i ca 20 sekunder:) Deilig å slippe de tunge! Kanskje det bare er at jeg har vært aldri så lite flinkere å slappe av i går og i dag? Fysj, hadde slimproppen gått hadde jeg nok fått litt angst og nerver ja! Syns det var veldig rart at du ikke ble tatt inn med en gang da! neida, ingen hypokonder du, viktig å ta vare på seg selv å roe ned flere hakk når det blir så gale vet du! Jeg syns du høres flink ut jeg! Godt å kunne snakke med andre som er i noe lunde lik situasjon, selv om din selvfølgelig er verre da! Håper anklene dine kommer seg. Kjedelig å gå å verke:S Fredags morgen kl 07 reiser vi, gleder meg så sinnsykt mye!!;( Blir veldig godt å komme seg bort litt med familien altså Har du/dere hatt ferie i sommer da? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå