Gå til innhold

Termin 23september. hmmmmm


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei der:) jeg har termin 23september,og er nå i uke 34pluss3m dager.

men jeg kan ikke huske sist mens . kan noen fortelle meg når jeg ble gravid sånn ca da?? har spurt så mange ,men alle sammen sier så mye forskjellig. tillåmed var det ei som sa november. !! det går vel ikke ann :) hehe.. hjelp meg da, noen andre som har termin rundt samme tid , som kan vite for sikkert når de ble gravid?? fra trondheim her foressten .. :) om det er flere ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har termin 30 september,og inne på babyverden sin oversikt står det at barnet ble unnfanget ca 6 januar,utifra at første dag i siste mens var 23 desember. Dette er selvfølgelig bare antagelser,for man vet aldri helt når egget ble befruktet,spermen kan jo overleve inne der en god stund(et par døgn tror jeg..)

Men du har termin 1 uke før meg,så da skjedde vel befruktningen også ca 1 uke før meg,altså på nyttårsaften?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :) okei,tusen takk.. alle sier så forkjellige .. men kan iallefall huske natten den nyttårskvelden. hehehhe :)

vil ggjerne høre hva dere andre har å si også ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

æ har termin 21.sept

første dag av siste menstrasjon va 13. des.

unnfangelsen fant sted 27. des.

ul termin er for øvrig samme som min..

 

man har jo litt forskjellige sykluser, så d kan jo variere litt fra person t person.. spermen kan leve i opptil 72 timer etter samleie.. tror jeg.

 

men hvis du plusser på to dager ut fra meg, så va din siste mens 15. des, og unnfangelsen 29.des.. men dette varierer som sagt fra person til person...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Terminkalkulator for deg hentet fra barneverden.no

 

 

Du har funnet ut at du er gravid, og det første spørsmålet som slår deg er - når skal barnet fødes? Svaret på spørsmålet får du ved å fylle inn din informasjon under og velge "Beregn". Du kan velge om du vil beregne terminen ut fra første dag i siste menstruasjon, unnfangelsen eller regne tilbake fra en termin du har fått oppgitt av legen eller jordmor.

 

Terminen du får oppgitt her er basert på en gjennomsnittlig svangerskapsvarighet på 40 uker og 2 dager fra første dag i siste menstruasjon. Det er samme utregningsmetode som leger og jordmødre bruker.

 

 

 

 

Beregn ut fra første blødningsdag i siste menstruasjon

Beregn ut fra unnfangelse

Beregn ut fra termin

 

Dag: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 Måned: Januar Februar Mars April Mai Juni Juli August September Oktober November Desember År: 2007 2008 2009

 

Sykluslengde: dager

(28 dager er gjennomsnittet, dersom du er usikker på hva din syklus er)

 

En syklus varer fra og med den første blødningsdagen i en menstruasjon til og med dagen før neste menstruasjon begynner. Gjennomsnittlig sykluslengde er 28 dager. Du kan lese mer om beregning av syklus her.

 

 

 

Unnfangelsen finner sted omkring: 29. desember 2008

Hjertet begynner å slå: 23. januar 2009

Embryoet beveger seg: 16. februar 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 23. februar 2009

Alle indre organer er ferdig formet: 23. februar 2009

Risikoen for spontanabort avtar: 9. mars 2009

Kvalmen avtar for de fleste: 16. mars 2009

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 23. mars 2009

Fosteret svelger og tisser: 6. april 2009

Tid for ultralyd: 13. april 2009

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 20. april 2009

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 4. mai 2009

Fosteret begynner å høre: 25. mai 2009

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 22. juni 2009

Mange fostre legger seg med hodet ned: 27. juli 2009

Svangerskapspermisjonen begynner: 2. september 2009

Antatt termindato: 23. september 2009

 

Les mer om ditt barns utvikling:

 

 

Husk at vi aldri kan være helt sikre på barnets alder fordi svært få vet nøyaktig når egget ble befruktet. Når du får oppgitt en ultralydtermin, er det den du bør rette deg etter - den er oftere riktig

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at unnfangelsen skjedde 29.des - utifra det har jeg regnet ut at terminen min er 20.sept.

 

UL-terminen de ga meg var 24.sept, og siden 15.12.07 var min første dag med siste mens, så er mens-terminen min 22.sept..

 

Så "alle mine terminer" har et slingringsmonn på 4 dager.. Men jeg velger å tro på "min egen" ettersom jeg vet unnfangelsesdato..

 

:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow!! så mange som har svart meg .. nå ble jeg veldig glad:D

men så lenge det ikke var i november så skjønner jeg det selv. hehe,ble jo helt i sjokk når hun fortalte meg at jeg ble det rundt 23 november.. å så leng det er i desember eller i januar engang , så er jeg kjempe fornøyd .. hihi,skal høre på dere :) men det er så rart,jeg kan virkelig ikke huske min siste mens liksom. heh ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...