Gå til innhold

provosert!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg ble gravid og fortalte dette til folk, så var det første spørsmålet jeg fikk 9 av 10 ganger: Var dette planlagt da?

Syns egentlig det var ett sabla frekt spørsmål. Det virket jo som om folk ble forundret over at jeg som er midt i 20 åra, har hatt samme kjæreste i flere år, en solid utdannelse under beltet og er i en god jobb skulle velge å få barn nå.

Jeg er vel strengt tatt i en posisjon her i livet som tilsier at det er helt logisk å sette ett barn til verden. Passer jo tilogmed inn i den snevre aldersgruppen som de fleste her på krangle anser som en klekkelig alder.

Er det rart at kvinner venter til de blir eldre før de velger å formere seg når man blir møtt med sånne holdninger???

Det virker som om at jenter som velger akademia også er forventet å lage karriere før de lager baby.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så enig, så enig..HVORFOR bry seg, liksom? Og hva skal man svare? Det holder ikke alltid med enten ja eller nei..Jeg venter nr 3, og det er 5 år siden sist, så folk rundt skjønner jo at jeg i alle fall KAN bruke prevensjon om jeg vil.. Og denne gangen ble jeg gravid etter 3 måneder uten. Vil de ha hele historien eller? De samme folka som spør meg om lillebror var planlagt, er de samme som reagerer på at jeg kaller førstemann overraskelsesbarn.. Han var IKKE planlagt. Dette bør han aldri få vite, sier noen. Hmm..Så hvorfor er de da så sabla opptatt av om dette med plan eller ikke da?? Go figure..

Skrevet

Jeg lurer egentlig på hvordan folk klarer å planlegge barna også! Man kan da ikke bare bestemme seg for at denne gangen skal det gå og så gjør det garantert det... har en nabo som har så planlagte barn at hun vet på dagen når terminen hennes er... javel...

hva med å nyte babylagingen - er det om å gjøre å være så flink jente at man har kontroll på alt? jeg sitter jo med en lei følelse av å gjøre noe galt siden jeg ikke har klart å planlegge og produsere en når jeg vil...

Skrevet

Synes alle spør om det jeg... "var det planlagt" uansett liksom... LITT irriterende!

Skrevet

Det er vel egentlig en privatsak. Får folk ett kick av å vite om jeg har slurvet med prevansjonen? Nei, når jeg blir gravid igjen og begynner å få det spørsmålet så tror jeg faktisk jeg skal svare: "Ja, nå har vi pult kun for å reprodusere oss, ikke bare for morroskyld"

Mistenker at den kommer til å bli hard å svelge....

Skrevet

Jeg fikk et enda verre spørsmål fra et par av mine venninner: "Ja, skal du beholde barnet da?"

Jeg er i begynnelsen av 20-årene, har fagbrev og holder på med høyere utdannelse, samt samboer med god jobb.

Joda, det ideelle hadde vel vært å bli ferdig med utdannelsen før man får barn, men vi hadde jo lyst på baby!!

Har også fått noen sånne "Var det planlagt?" men ikke så mange egentlig...

Skrevet

Jeg ble også spurt om vi skulle beholde det.. .jisses.. nei etter 16 år sammen skal vi ta abort liksom. NOT... Det virker som det er forventet at man skal planlegge i god tid - minst to år - og si fra til de rundt seg at vi prøver. Men etter flere år og det ikke kommer noe går man ikke rundt å sier at man prøver.. Hadde forstått det hvis jeg var 16 år og ble gravide etter en one night stand..men jeg er laangt over tretti. Burde være gammel nok til å vite hva man gjør i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...