karins81 Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Vil gjerne få høre erfaringer,postive og negative om bilstol 0-13kg. Mye å velge i.... Har ikke bil med isofix så det får vi klare oss uten!
babyboy22 Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Har selv kjøpt Brio sin bilstol med base. Heter Brio Primo tror jeg. Finner den på brio.no vertfall. (Kan festes med selen i bilen.) Er halve prisen av foreksempel maxi cosi sin stol med base til. Fin godkjent stol som har kommet godt utav tester. Håper jeg blir fornøyd med den
Ladybug~N&E Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 vi hadde acta graco logico s med base. stort, litt tungt sete men veldig sikkert og har kommet meget godt ut i alle tester. min satt veldig godt i dette setet helt til han var 10mnd gammel. da byttet vi til acta graco cosmic comfort. enda et bra sete fra graco;) positivt: stort og solid, solskjerm, base, god side/hodestøtte, forholdsvis mykt, basen kan heves litt så setet får en liten liggestilling, finnes en egen trille som setet kan settes på slik at man slipper å ta babyen opp av setet om man bare skal i butikken o.l. veldig lett å feste og ev. flytte over i annen bil. festes lett og sikkert også uten base. negativt: litt tungt men ikke værre enn at man kan bære det fra a til b. (hvem bærer mye på setet uansett?) maxi cosi er jo også et godt alternativ og har kommet ut best i test. setet som blei testet har isofixbase men det finnes også en easyfix base til biler uten isofix. et enkelt, nett og veldig lett sete med de samme kvalitetene som acta graco. et stort pluss at det er veldig lett å bære. egen trille å feste sete på i tillegg til et par andre vognunderstell som passer dersom man kjøper adapter. det er disse setene jeg har satt meg best inn i så vet ikke stort om andre seter. om pris er et tema så er graco setet det absolutt billigste av disse to. rundt 1500 inkl. base. maxi cosi koster det dobbelte inkl. base. (når det ikke er tilbud) men det jeg har fått med meg at alle setene som selges i dag er godkjent i forhold til sikkerhet så man bør egentlig prøve ut setene i bilen før man bestemmer seg. er ikke alle seter som passer i alle biler.
Tinama Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Bare lurer på hvilken vogn du har valgt,for noen vogner har bilseter i samme serie, som passer på understellet til vognen. Veldig praktisk,for man slipper å event. vekke barnet om man skal ta det ut av bilen og f.eks inn på et kjøpesenter el. hvor man egentlig ikke trenger hele vognen! Jeg vet at mange av emmaljunga-vognene passer med emmaljunga sitt sete,og quinny-vognene har slikt system...
karins81 Skrevet 12. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. august 2008 jeg har kjøpt emmaljunga city cross. men tror man må da ha en "overgang" for å feste bilstolen. og den tror jeg er dyr... er ikke helt sikker!!!!
Gjest Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 Sist hadde vi acta graco med base som vi HATET og recaro baby som vi likte kjempe godt men som ikke passet i bilen vår. Denne gangen har vi gått for maxi cosi, tror vi skal bli veldig fornøyde med det
Tinama Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 Du kan bruke emmajlunga bilsetetet på city crossen,sjekket det på nettsidene deres. Vi har kjøpt emmaljunga smart duo,og emmaljunga bilsete. Det eneste du trenger, er en base for å feste bilsetet i bilen. Eller dvs,du trenger den ikke,men uten den basen må du feste bilsetet med sikkerhetsbeltet hver gang,og det er jo litt stress...med basen er det bare "klikk" så er den av og på. Basen koster ikke mer enn 350 kr.. Bilsetet betalte jeg 900kr for,men det var på halv pris på nattåpent,så det koster 1800 til vanlig,men da kan du sikkert velge og vrake i farger,event ha det i samme stil som vognen Da jeg kjøpte hadde de bare svart og copper,vognen min er lyseblå,så ville jo helst hatt machende sete,men men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå