mamman til knøttet *fødeklar* Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Jeg hadde hyperemesis med nr 1 og venter nr 2 nå, er 5+o nå, begynte å spy for fult rundt uke 6 forrige gang. Har noen noe gode råd til meg før jeg skal rope i det store telefonrøret i de neste 10 månedene og ligge tidvis med intravenøst på sykehus? føler jeg prøvde "alt" forrige gang.. Overlegen som skrev meg ut fra sykehuset sist sa at om jeg var heldig ble jeg ikke verre med neste barn så jeg fikk tenke meg nøye om dersom jeg hadde tenkt på flere barn. Det var den største p-sprøyten jeg kunne ha fått. Lillemann er 4 år nå.. Trenger litt motivasjon..
Mini LK Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Føler veldig med deg, er inne fra 2.tri og ser litt. Var ganske kvalm i forrige sv.skap og denne gang har fått diagnosen hyperem. Har vert inne på sykehuset 3 ganger i uken for væske og prøver meg nå på 2 ganger i uken. Jeg kaster ikke så mye opp men sliter med å få i meg mer enn 6-7 dl drikke om dagen, noe som er alt for lite, mat er også en kamp. Jeg grua meg også veldig da jeg ble gravid igjen og trodde jeg skulle slippe unna med småkvalm, siden det startet slik. Er nå 14 uker og håper det roer seg snart. Ser du hadde kvalmen hele svangerskapet, kan ikke tenke meg hvordan det må være. Men jeg merker at jeg sjelden blir lei, orker ikke ta mer enn en dag om gangen og slik går liksom dagene. Jeg har ikke prøvd noe særlig kjerringråd denne gang, prøvde det meste sist og ikke noe hjalp. Du kam jo prøve akkupunktur før det begynner og se om det kan dempe det litt? Ellers ville jeg ikke ventet for lenge med å få væske hvis du skulle slite med det, jo lenger nede du er før du starter jo verre kan det bli tror jeg. Unn deg en ul eller noe annet som kan være et lite avbrekk. Tenk på hvor gøy det blir for førstemann å få en bror/søster og hvor stolt han/hun blir. Og få for all del hjelp med 4 åringen, håper mannen din er klar for 100% innsats. Jeg har fått legge meg når jeg vil og det hjelper masse. Jeg ga bare beskjed om at jeg "meldte meg fra alt ansvar med hus og barn". Var bare tilstede for litt kos og prat med vår lille, hun er litt over 2år. Bla bla... Lykke til, håper det vil bli bedre for deg denne gangen.
To små - en rosa og en blå Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Hei! Jeg hadde også hyperemeis forrige gang. Denne gangen er det ikke så ille. Legen mener det kanskje kan være tegn på et annet kjønn... Var hos legen i dag og pga migrene og siden jeg ikke får bruke vanlige medisiner mot det ble jeg sykemeldt en uke. Krysser fingrrene for at det er migrenen som gjør at jeg er kvalm nå og ikke svangerskapet. Lykke til. Er jo ikke sikert det bkir så ille denne gangen for deg heller.
mamman til knøttet *fødeklar* Skrevet 13. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. august 2008 Tusen takk skal du ha, jeg stålsetter meg. Takk for gode råd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå