Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Jeg er jo en evig dokumentar-fan! Og jeg datt over denne filmen her for en stund siden, og idag kom den i posten! Kan absolutt anbefale dere alle å se den! Om dere er Michael Moore fan's har dere jo fått med dere hvor sykt helsevesnet er i USA, og nå anbefaler de pokker meg alle damer å ta keisersnitt og, fordi det er 'unaturlig' å føde normalt. (Sannheten er at jo mer keisersnitt de tar, jo mer penger får de av legemiddelfirmaene!) Det er en utrolig provoserende film! Kan bestilles / leses mer om her: http://www.thebusinessofbeingborn.com/
juline Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Signerer denne! Jeg fant den gratis paa internet et sted, og blei ganske sjokkert, og i tillegg har jeg endra en del av mine egne syn paa hvordan jeg selv vil gjoere det under fodselen.
sullemor Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Fantastisk film. Den ga meg frysninger. Jeg har selv blitt satt i gang, og ble tilslutt tatt med tang, fordi kroppen min ikke tålte mer epidural og drypp. Derfor kjente jeg med veldig igjen, og syns det er sykt at omtrent alle gjennomgår en slikt type fødsel der borte. Det ble et inngrep, ikke en fødsel. Det er dette hele den filmen handler om, at amerikanere gjør inngrep. Det mest sjokkerende var de legene/pleierene som sa at det så og si aldri ble født barn naturlig på sykehuset.
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 23. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. august 2008 Ikkesant? Det er HELT forkastelig! Det er jo helt sykt at kvinner faktisk får fortalt at det er "unaturlig" for kroppen å føde normalt, og at det er KS som er det mest gunstige. Men, det er jo som de sier da, om alle tar KS, så slipper legene lange fødsler som varer i det vide og det brede. Når de tar et KS til en bestemt tid, så er de hjemme "til middag". Det er helt sykt. MEN, en vanvittig bra film, det er det! All ære til Ricki Lake!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå