Gå til innhold

noen som har doktorgrad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å søke stipend. Noen som vet hvor lang tid man må beregne for å skrive søknaden? Og kan man ta kontakt med den man ønsker som veileder for å få hjelpe til å velge tema / problemstilling mens man skriver søknaden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke phd, men holder på. Hvor lang tid du trenger til en søknad avhenger veldig av fagfelt og veileder. I noen fagfelt kan bruke et helt år kanskje, mens i mitt fagfelt handler det mest om å finne en veileder som har et prosjekt du kan tenke deg å holde på med (sjeldent man gjør ting alene eller har anledning til selv å definere tema). Jeg fant min veileder gjennom noen som jobber der jeg tok masteren min, men man kan fint ringe, sende epost, treffe på konferanser eller workshopper osv.

Skrevet

Takk for svar! Kan man få hjelp av veileder til selve søknaden, eller finner man veileder etter at søknaden er "innvilget"?

Skrevet

Jeg tror det er lettere å bli tatt opp dersom man allerede har veileder og prosjekt, men for all del, man kan også søke først og så finne veileder ... men da er det gjerne vanskeligere å få finansiert det da. Jeg fikk hjelp til å skrive min søknad av veileder, og jeg tror det er ganske vanlig. Lykke til!

Skrevet

Takk skal du ha! Jeg håper det kommer et prosjekt snart som passer for meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...