Gå til innhold

uff gjør vondt i mamma hjertet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute på tur idag og jenta mi på 1,5 år ble stukket i fingern av veps.

hovna opp en del og gråt jo selvfølgelig da det gjorde vondt men det gikk fort over (gråten altså.)

Fulgte med å fingern for å sjekke at den ikke ble mer hoven utover dagen (siden jeg er selv allergisk mot veps., ikke dødelig men nok til at jeg må på sykehus om jeg blir stukket.) Men nei så mer ut til at hevelsen gikk ned og formen hennes var helt fin.

Ble stukket i 12-13 tiden og litt før syv la ho seg.

Så vokner ho helt hysterisk etter litt under en time, pappan prøver å roe ho ned men går ikke så jeg går inn å da ser jeg at ho nå er hoven i hånda. og hver gang ho kommer borti noe med den så skriker ho til. Stakkars fikk så vondt av ho.

Ga ho en tabelett med antihistaminer og kjølte ned hånda plus at ho fikk en stikkpille mot smertene også. og etter en 20-30 minutter med mer eller mindre intens skriking så virket de endelig og ho roet seg.

Og så satt vi å koset forann tv med favoritt programmet hennes.

Nå har ho sovnet igjen, uten smerter og hevelsen er helt borte.

Men jeg har enda helt vondt inni meg etter å ha hørt henne skrike slik i smerte.

Det er jo 100 ganger værre en å ha vondt selv.

Blir nok ikke mye søvn på meg i natt fordi jeg er en hønemor uten like og kommer til å sjekke på henne veldig mye i løpet av natta det vet jeg. Klarer ikke finne roen ellers. Hadde det ikke vært for at jeg må amme minsta hadde jeg lagt meg på rommet hennes i natt. men minsta ville ha forstyrret henne for mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars. Jeg ble stukket av en j****** skitveps i dag selv og det er jo vondt som bare det. Jeg hadde glemt hvor utrolig føkkings vondt det gjorde jeg, for forrige gang jeg ble stukket slapp jeg veldig billig unna. Det svir no så inni granskauen.

Sannsynligvis er vi mye bedre i morgen, begge to:)

Skrevet

Sønnen min ble også stukket av en virrerte veps her om dagen. De er jo så himla innpåslitne om dagen, og små barnefingre har ofte litt "godsaker" på seg.

Men i hvertfall, smurte på eurax, og hevelsen gikk ned. Dagen etter så man ikke stikket en gang. Men tror nok dette var en veps som ikke var så "giftig", er jo forskjellig hvordan man reagerer, men også hvor "giftig" vepsen er i seg selv...

Skrevet

Ja er jo forskjell på det, jeg er jo allergisk selv da så jeg har jo fulgt godt med i løpet av dagen for å forsikre meg at ho ikke reagerte. Ga ikke antihistamin med en gang siden det bare var litt hovent på fingern og det virket som om ho ikke var plaga.

Men uff klart det gjorde fryktelig vondt når handa hovnet opp.. Blir jo et trykk i handa da.som ikke akkurat er deilig.

Blir jo sint på meg selv for at jeg ikke ga antihistamin med en gang så hadde ho nok slippi de smertene, men vil ikke gi medisiner om det ikke er helt nødvendig heller og ho så ikke ut til å ha noen reaksjon før dette skjedde.

Men uff dårlige samvittigheten ligger jo der alikevel da.

Jeg skal jo beskytte ho mot ting somer vondt og skumelt i verden så føler at jeg sviktet litt idag. Selv om jeg jo vet at slike ting skjer.

Vepsen er jo så innmari hissige for tiden og utrolig impåslitne. Mange av dem er det også. Syntes jeg jager ut minst 4-5 hver eneste dag. (eller en 4-5 ganger.) Forskjell fra i fjor hvor jeg tror jeg fikk max 8 vepser inn i leiligheten i løpet av hele vår, sommer og høst.

Skal bli godt når det blir mindre av dem igjen.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...