Gå til innhold

Hvor mange måltider?


r r r

Anbefalte innlegg

Hvor mange måltider får de små nå? Og hva spiser de?

 

Minsten nekter flaske. Ikke mulig å få gitt han melk slik men det er jo egentlig ikke noe problem siden han er flink til å drikke av glass. Men vi pleide jo gi han flaske på senga om morgenen...

 

Så nå får han fire målitder til dagen. Grøt og mme og noen ganger litt fruktmos til frokost. Brødskive og/eller frukt med korn og mme/vann til lunsj, middagsglass og vann til middag og grøt, mme og fruktmos til kveldsmat.

 

Jeg er litt overrasket over at han spiser så mye grøt fremdeles. De to eldste ville nesten bare ha brød i denne alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det ikke melk i det hele tatt her.... hun vil ikke ha hverken på flaske eller kopp :-) litt pupp på morran og kveld får dekke litt av det. Vi gir også fire måltider, grøt til frokost, brødskive og litt frukt til lunsj, middagsglass og frukt i tre-firetiden og grøt il kvelds. Grøt går nrd på høykant her også. Hipp mer en Nestle sin (som er full av cornflakes som må utforskes...)

Det kan hende at barnehagen gir henne mer melk enn meg, det er vel en tilvennings sak????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det fortsatt i mye pupp, hun er virkelig en skikkelig puppejente. Men ikke som et fullverdig måltid da..

Hender hun våkner i 5-6 tiden, da får hun pupp også prøver jeg at vi sove litt til..

brødskive og pupp til frokost

Grøt, fruktmos og pupp til lunsj

Grøt til "middag", om ikke jeg har noe til middag som hun liker( hender hun bare snurper sammen munnen og rister på hodet uansett om det er en av de få tingene hun liker eller ikke)..Hun liker ikke middagsglass :( har prøvd så mange.. + pupp

Grøt,fruktmos og pupp til kvelds

 

Brød og glass med yoghurt ++ til mellommåltider og puppen..hehe

 

MYE grøt her og. Bruker Nestle sin, tror det går en grøtpakke på 3 dager:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her er det frokost i barnehagen kl.8.30 (ei brødskive).

Så er det lunsj i barnehage kl.11.30 (enten varmlunsj eller brødskive)

Så frukt i barnehagen kl.14.30 (frukt i biter)

Så har tulla kommet hjem og får middag kl.17 (enten glass eller noe snadder jeg lager selv)

Kveldsmat kl.19 (grøt for å få gitt henne kalsium)

 

Natt-i-natt. :D

 

Hun drikker enorme mengder vann i løpet av en dag, men vi kutta ut mme, for det ville hun ikke ha. Som kalsiumerstatning får hun da grøt på kvelden. Funker bra, frem til vi skal gi henne vanlig melk i følge helsesøstera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...